logoSmall
جاهای دیدنی تهران در شب

جاهای دیدنی تهران در شب؛ شبگردی در کوچه پس کوچه های پایتخت

شهر تهران به ترافیک و شلوغی و سرو صدای بوق ماشین ها و آلودگی هواش است که شهرت دارد. ولی دور از تمام این موارد قشنگی هایی دارد که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. خیابان ولیعصر با اون درختان تنومندش یا خیابان انقلاب با کافه های بزرگ و کوچکش و حتی خیابان سی تیر با غذا های خیابانیش.

حالا فکر کنید در شب و در میان چراغ های مغازه ها و خیابون ها این شهر چقدر دیدنی می شود. با خاموش شدن افق و روشن شدن چراغ ها، شهر حال و هوای تازه ای به خود میگیرد که چهره ی دیگه ای از تهران را به نمایش می گذارد.

پس برای امشب دیگه برنامه خواب نداشته باشید، شال و کلاه کنید و به همراه خانواده به خیابان های تهران بیایید چرا که قرار است در این مقاله جاهای دیدنی تهران در شب را برای شما معرفی کنیم پس در ادامه همراه ایران فان باشید.

 

1- خیابان سی تیر؛ استریت فود تهران

خیابان سی تیر جاهای دیدنی تهران در شب

قبل از هر چیز باید به فکر شکم باشیم. خیابان سی تیر بخاطر رستوران های خیابانی که دارد می تواند بهترین گزینه برای کسانی باشد که هم یه جای دنج می خواهند و هم یه غذای حسابی.

از غذا های محلی گرفته تا غذا های بین‌ المللی، این خیابان پر از گزینه‌ های متنوع و جذاب است که شما را مجبور می کند برای یک بارم شده به اینجا سری بزنید.

رستوران ‌های خیابانی سی تیر نه تنها غذاهای متنوع و جذابی را ارائه می ‌دهند بلکه محیطی دلنشین و جذاب برای نشستن و لذت بردن از لحظات در کنار خانواده ارائه می ‌کنند. از استند‌ های غذا گرفته تا میز های خیابانی، این رستوران‌ ها باعث ایجاد یک تجربه غذایی شگفت‌ انگیز و فراموش نشدنی می‌ شوند.

هر قدمی که در این خیابان می ‌گذارید، امکان ندارد با بوی خوشمزه غذا مست نشوید. پس اگر رژیم هستید اصلا حتی به نزدیکی خیابان سی تیر هم تشریف نیاورید چون قطعا رژیم را فراموش خواهید کرد. در کنار زیبایی های خیابان سی تیر و رستوران های زیاد این خیابان نوازنده های خیابانی کاری می کنند که حس و حال خوب این خیابان چند برابر شود.

یکی از خوشمزه ترین گزینه ها برای جاهای دیدنی تهران در شب که می توانید به آن سر بزنید خیابان سی تیر است.

 

2- خیابان انقلاب؛ خیابان کافه ها

خیابان انقلاب جاهای دیدنی تهران در شب

مگه میشه شب در تهران خیابان گردی کنید و سری به یکی از شلوغ ترین و پر رفت و آمد ترین خیابان های تهران نزنید. خیابان انقلاب به داشتن کافه های جذابش است که معروف است.

هر قدمی که در این خیابان میزنید به کافه ای برمیخورید که یا به سبک قدیمی و سنتی طراحی شده است یه به یک سبک مینیمال چیده شده است. از انواع قهوه و نوشیدنی های سرد و گرم گرفته تا انواع شیرینی و دسر و غذا های خوشمزه در این کافه ها پیدا می شود.

البته خیابان انقلاب جایی نیست که به کافه های جذابش ختم بشه. بسیاری از دستفروشان و نوازندگان خیابانی نیز به این خیابان می آیند تا چند برابر به زیبایی های انقلاب اضافه کنند.

صدای ملایم گیتار و چراغ های نئونی کافه به خودی خود کاری می کنه شما برای چند ساعتی شده هم قدمی در خیابان بزنید و لذت ببرید. جاهای دیدنی تهران در شب به همینجا ختم نمی شود در ادامه همراه ما باشید.

 

3- بام تهران؛ شهر از نگاه آسمان

بام تهران جاهای دیدنی تهران در شب

دیگر وقتشه از فکر شکم و غذا بیرون بیاییم چون قراره   ادامه تماشای زیبایی تهران را از بالا ببینیم.

از بام تهران می‌ توان تمام زوایای شهر تهران را دید. با غروب خورشید، تهران زیر نور چراغ اتوبان ها و ماشین ها و مغازه ها غرق می شود که دیدن این صحنه از بالای شهر می تواند تجربه ای بسیار خاطره انگیز به همراه داشته باشد.

  • آدرس : تهران، بزرگراه شهید چمران، خیابان یمن، خیابان ولنجک، انتهای خیابان ولنجک، بام تهران

 

4- بام محک؛ تهران زیر پای شما

بام محک جاهای دیدنی تهران در شب

بام محک یکی دیگر از ارتفاعات تهران است که همچون بام تهران می توانید از بالا تمام شهر را در زیر پای خود داشته باشید. شما می توانید به عنوان یکی دیگر از جاهای دیدنی تهران در شب به این بام سری بزنید و از دیدن تهران در شب لذت ببرید.

  • آدرس : تهران، شمال بلوار ارتش، انتهای بلوار اوشان، بلوار اردستانی، بام محک

 

5- بوستان آب و آتش

پارک آب و آتش

بوستان آب و آتش، یک پارک فرهنگی و تفریحی در تهران، جایی است که هنر، فرهنگ، و طبیعت در آغوش یکد یگر درآمیخته شده اند. این بوستان که در منطقه یوسف‌ آباد واقع شده، به عنوان یکی از بزرگ ترین پارک های شهر تهران شناخته می‌ شود.

در بوستان آب و آتش، آثار هنری بزرگی از هنرمندان معاصر ایران به نمایش گذاشته شده است. تنها کافی است که یه گشت و گذار کوچکی داخل پارک زده باشید تا بسیاری از آثار هنری و تاریخی را هم نیز بازدید کرده باشید.

علاوه بر هنر، بوستان آب و آتش فضا های سبز و زیبایی نیز دارد که باعث ایجاد یک محیط آرام برای گردش و استراحت می ‌شود. همچنین، وجود آب ‌نماها و فضاهای باز باعث می‌شود تا این پارک یک مقصد دیدنی برای جاهای دیدنی تهران در شب باشد.

همچنین شما می توانید از مجموعه اقیانوس پارک که در نزدیکی بوستان آب و آتش واقع شده است دیدن فرمایید. جهت خرید بلیط اینجا کلیک کنید.

  • آدرس : تهران، خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

 

6- پل طبیعت؛ نماد شهر تهران

پل طبیعت جاهای دیدنی تهران در شب

حالا که به سراغ بوستان آب و آتش رفتیم امکان ندارد از پل طبیعت که در کنار این بوستان قرار دارد و پارک آب و آتش را به پارک طالقانی وصل می کند، صحبت نکنیم.

پل طبیعت، یکی از جاهای دیدنی تهران در شب، به عنوان نمادی از شهر تهران شناخته می‌ شود.

پل طبیعت نه تنها یک ابتکار مهندسانه در زمینه فناوری و معماری است، بلکه یک فضای سبز و آرام برای گردش و تفریح نیز فراهم کرده است. با پیاده‌ روی بر روی این پل، بازدید کنندگان می توانند از دیدن چشم ‌انداز زیبا شهر و اتوبان مدرس لذت ببرند.

پل طبیعت با نورپردازی شبانه زیبا خود، در شب به یک آثار هنری دیدنی تبدیل می‌ شود.

  • آدرس : تهران، خیابان آفریقا، نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

 

7- باغ فردوس؛ مرکز علاقه مندان به هنر

باغ فردوس جاهای دیدنی تهران در شب

باغ فردوس، یکی از زیبا ترین باغ‌ های تهران، در قلب پایتخت ایران واقع شده است. این باغ با تاریخچه‌ ای که به دوران قاجار بازمی ‌گردد، می تواند به عنوان مقصدی برای جاهای دیدنی تهران در شب که از آن بازدید می کنید باشد.

باغ فردوس با مساحت وسیعی از انواع درختان تنومند و گل ‌های فراوان تزئین شده است. اگر دنبال این هستید که در تاریکی شب و در میان مردم کمی به آرامش برسید باغ فردوس را در فهرست خود قرار دهید.

همچنین در کنار لذت بردن از فضا می توانید از کافه ها و سینما های این مجموعه نیز بازدید داشته باشید. تا در کنار خانواده یک شب لذت بخش را تجربه کرده باشید.

  • آدرس : تهران، خیابان ولی‌عصر، نرسیده به میدان تجریش، کوچه بخشایش، باغ فردوس

 

8- بازار بزرگ تجریش؛ غرق شدن در حال و هوای بازار های سنتی

بازار تجریش جاهای دیدنی تهران در شب

دیگر آرامش به اندازه کافی بس است. حالا وقت آن رسیده وارد شلوغی و جمعیت بازار شویم. بازار تجریش یکی از معروف ترین و قدیمی ترین بازار های تهران است که بخاطر فضای سنتی آن بسیاری از مردم صرفا برای گشتن در این بازار می آیند.

حال و هوای این بازار به قدری خوب است که اصلا متوجه شلوغی و ازدحام مردم در معابر کوچک این بازار نمی شوید. اگر سری به بازار تجریش زدید حتما سمنو های آنجا را امتحان کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا با معرفی جاهای دیدنی تهران در شب به شما کمک کنیم تا همراه خانواده اوقات خوشی شب تهران داشته باشید. امیدواریم که این مطالب برای شما مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

X