logoSmall
معرفی تم پارک های محبوب جهان

معرفی تم پارک های محبوب جهان

در دهه‌ های اخیر، تم پارک ‌ها و پارک های خطای دید جهان به عنوان جاذبه‌ های تفریحی بی‌ نظیر و خارق ‌العاده ای به شهر ها افزوده شده ‌اند. این پارک‌ ها با طراحی ‌ها و ترکیبات معماری خاص، تجربه ‌های بصری جالب و نوآورانه ای را برای بازدید کنندگان خلق می ‌کنند. در این مقاله، چند تم پارک معروف در جهان را معرفی می‌ کنیم.

این پارک ‌ها نه تنها به عنوان مراکز تفریحی بلکه به عنوان آثار هنری بصری نیز شناخته می‌ شوند که تاثیرات بصری غیرمنتظره ‌ای را برای بازدید کنندگان ایجاد می ‌کنند. از تصاویر سه ‌بعدی گرفته تا نمایشگاه‌ های و آثار خطای دید. تمام این موارد باعث می شوند که این پارک ‌ها جذابیت زیادی برای مخاطبین خود به ویژه کودکان داشته باشد.

در این مقاله سعی داریم محبوب ترین و معروف ترین تم پارک های جهان را مورد بررسی قرار دهیم. و ویژگی های خارق العاده هر کدام از آن ها را بیان کنیم. توصیه می شود اگر دسترسی به این تم پارک ها دارید و هنوز از آن ها بازدید نکرده اید، در اولین فرصت سری به آن ها بزنید زیرا لحظات باورنکردنی قرار است تجربه کنید. در ادامه همراه ایران فان باشید.

 

1- رویا پارک تهران

 

یکی از بزرگ ترین و محبوب ترین تم پارک هایی که در سطح شهر تهران می توان یافت رویا پارک دارآباد است. این تم پارک با داشتن بخش های مختلف می توانید در دنیایی از خیال غرق شوید. اینجا همان جایی است که اگر چیزی را با چشم دیدید هم نباید باور کنید!

رویا پارک تهران با داشتن شش بخش مختلف از جمله بخش های سه بعدی، بی نهایت، پرسپکتیو، جاذبه، ترفند و بخش تاریک سبب شده تا بازدید کنندگان زیادی را مجذوب خود کند.

هر کدام از این شش بخش داستان های جذابی دارند که می توانند برای شما ارائه دهند. در رویا پارک همه چیز خیلی عجیب و غریب است که این مورد رو از همان ابتدای ورود می توانید به سادگی متوجه شوید. بیشتر از این توضیح نمی دهم که مجبور شوید در اولین فرصتی سری به این مجموعه بزنید.

همچنین شما می توانید برای تهیه بلیط از وبسایت رسمی مجموعه ایران فان از اینجا اقدام کنید.

 

2- تم پارک میکامال کیش

 

مجموعه مرکز سرگرمی خانوادگی میکامال کیش اولین FEC ایران در جزیره زیبای کیش و در طبقه سوم با محیطی جذاب آماده یکی از جدید ترین تم پارک هایی است که می توانید در ایران پیدا کنید.

مرکز سرگرمی خانوادگی (میکامال) که به تازگی در جزیره زیبای کیش افتتاح شده است با سرگرمی ها و بازی ها و همچنین آیتم های جدید و پیشرفته در صنعت سرگرمی باعث شده این مجموعه جوان ایران فان یک دورخیز اساسی برای تبدیل شدن به بهترین تم پارک ایران داشته باشد.

مرکز سرگرمی خانوادگی میکامال راهی سرگرم کننده و هیجان انگیز برای گذراندن روز برای همه اعضای خانواده است. پس اگر به دنبال گذراندن یک روز شاد و مفرح در جزیره ی زیبای کیش هستید حتما سری به میکامال کیش بزنید.

مرکز سرگرمی میکامال شامل مجموعه هتل زامبی، ترامپولین پارک، کیدزلند و مجموعه انیمیشن، فضایی مهیج و مدرن با تم های گوناگون را برای بازدید کنندگان در نظر گرفته است .

 

3- تم پارک خطای دید بوسان کره جنوبی

معرفی تم پارک های محبوب جهان بوسان

یک مجموعه خطای دید معروف واقعا در کره جنوبی که هر ساله بسیاری از گردشگران چه داخلی و چه گردشگران خارجی از این مجموعه خطای دید بازدید می کنند. این مجموعه با داشتن قسمت های مختلف خود سبب شده که بسیار مورد محبوبیت افراد مختلف قرار بگیرد.

قسمت های مختلف این مجموعه عبارت اند از تونل گرداب، کالیدوسکوپ، فضای بی پایان، آینه حقیقت، اتاق کج، اتاق بی وزن، اتاق ایمز و کلی بخش های مختلف و جذاب دیگر که بر ارزش سر زدن به مجموعه بوسان می افزاید.

 

4- موزه زنده است کره جنوبی

 

موزه زنده است یک سالن نمایش مفهومی جدید است که با معرفی هنر خطای دید برای اولین بار در کره تشکیل شده است. این تم پارک خطای دید با ترکیب حوزه های مختلف مانند هنر های بصری و اشیا ایجاد شده است.

این مجموعه نه تنها در کره بلکه بازدید کننده هایی از خارج نیز داشته است که سندی بر بخش های بسیار جذاب و دیدنی این تم پارک است. این مجموعه دارای 5 پارک است که هر پارک ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد و تجربه ها و داستان های جالبی را ارائه می دهد.

 

5- دنیای رویا تایلند

 

یکی از محبوب ترین شهربازی ها و تم پارک هایی که می توان در تایلند پیدا کرد مجموعه تفریحی دنیای رویا است. این تم پارک با داشتن فضای جذاب و قلعه ای طور سبب شده که خیلی از بچه ها عاشقش بشوند. داشتن وسایل بازی جذاب و سرگرم کننده مانند ترن هوایی، اکسپرس فضایی، قطار های تفریحی و…. از جمله وسایل سرگرمی است که می توان در این تم پارک ویژه پیدا کرد.

 

6- تم پارک موشن گیت دبی

 

شهربازی موشن گیت جایی است که می توانید در دنیای بی انتهای کودکی غرق شوید. این شهربازی که تماما با شخصیت ها و المان های کارتن های مختلف از جمله باب اسفنجی، مینیون ها، سفید برفی، سیندرلا و کلی انیمیشن دیگر طراحب شده است، به شما این امکان را می دهد که در جهان بی انتهای خیال غرق شوید.

 

7- دنیای لگو لند

 

مگر می شود از تم پارک و حوزه سرگرمی صحبت کنیم ولی حرفی از لگو لند نزنیم ؟

لگولند در واقع یک تم پارک برای خانواده ها و کودکان است. تم کلی پارک حول محور لگو می چرخد. لگولند همان مکانی است که به کودکان و بزرگسالان اجازه می دهد از جاذبه ها و تجربیاتی لذت ببرند که همگی به نوعی با دنیای لگو مرتبط هستند.

لگو لند یک تجربه سرگرم کننده برای هر بازدید کننده ای را ارائه می دهد. جدا از فروشگاه های هدیه که بسیاری از آن ها اقلام منحصر به فرد و مجموعه های لگو را ارائه می دهند که نمی توان آنها را در جای دیگری خریداری کرد، در لگولند کلی آیتم دیدنی و جذاب وجود دارد که می توانید از آن ها دیدن فرمایید.

به عنوان مثال زمین دوپلو برای پذیرایی از کوچکترها ساخته شده است. همچنین یک قطار کوچک به نام Duplo Express وجود دارد که به بچه ها اجازه می دهد به راحتی در کل منطقه یه گشت و گذاری داشته باشند. همچنین در لگولند ، یک چرخ و فلک کوچک برای کودکان تهیه شده است که کودکان به راحتی می توانند کل نمای تم پارک را به سادگی تمام مشاهده کنند.

اگر هم می خواهید ساخت قایق با آجرهای لگو را تجربه کنید یا در اطراف رودخانه سوار بر یک قایق بزرگ لگو شناور شوید، حتما باید سری به قسمت پارک آبی لگولند هم بزنید. پارک آبی باور نکردنی لگو لند تفریحات آبی زیادی را برای خانواده ها فراهم کرده است.

یکی از محبوب ترین آیتم های این دنیای لگو، مدرسه رانندگی است. بچه ‌ها می توانند چرخ‌ های ماشین خودشان را به ماشین متصل کنند و در پیست رانندگی لگو لند به رانندگی بپردازند. هنگام رانندگی، آنها می توانند با چراغ های راهنمایی، پلیس های لگو و حتی دوربین های کنترل سرعت مواجه شوند.

لگو لند در کشور ها و شهر های بسیاری زیادی شعبه دارد. از جمله دبی، انگلستان، فلوریدا، نیویورک، کالیفرنیا، ژاپن، کره و مالزی. که شما می توانید بسته به موقعیت جغرافیایی خود به یکی از شعبه های لگو لند مراجعه کنید و یک روز باور نکردنی برای خود و کودکان بسازید تا برای همیشه در خاطره ها ثبت شود.

 

8- دیزنی لند پارک کالیفرنیا

 

حالا نوبتی هم که باشه نوبت میرسه به دیزنی لند کالیفرنیا. در دیزنی لند هر شخصیت کارتنی که فکرش را بکنید می توانید پیدا کنید. در قلعه دیزنی لند انواع بخش های مختلف وجود دارد که همگی توسط والت دیزنی در سال 1955 ساخته شده است. از جمله ی این آیتم ها می توان به رژه ی خیابانی شخصیت های کارتن های دیزنی، موسیقی های زنده کارتن ها، و انواع ترن هوایی های جذاب اشاره کرد. در دیزنی لند کلی بخش جذاب برای عکسبرداری وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و عکس های به یاد ماندنی ثبت کنید.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد که با معرفی بهترین و معروف ترین تم پارک های جهان به شما در اتنخاب بهترین تم پارک کمک کنیم. همانطور که در ابتدای مقاله گفته شد این تم پارک ها جزو حوزه های سرگرمی هستند و شما با بازدید از آن ها می توانید بهترین خاطرات را برای خودتان و خانواده ی خود بسازید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده واقع شده باشد.

3.2 32 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

X