logoSmall
دریاچه چیتگر

خرید بلیط شهربازی دریاچه

یک دریاچه در شمال غرب تهران و در محدوده شهرداری منطقه 22 که از شمال شرق به بزرگراه همت و آزادگان، از جنوب و جنوب غربی به پارک جنگلی چیتگر محدود می شود که به آن دریاچه شهدای خلیج فارس می گویند. دریاچه شهدای خلیج فارس، دریاچه چیتگر، دریاچه خلیج فارس اسم هایی هستند که به این بزرگ ترین دریاچه ی مصنوعی ایران گفته می شود. دریاچه چیتگر با مساحتی بالغ بر 130 هکتار یکی از جاذبه های تفریحی و گردشگری غرب تهران محسوب می شود.

مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری، فودکورت ها و کافی شاپ های دنج، تفریحات آبی، شهربازی و دیگر مجموعه های تفریحی سبب شده بتوانید یک آخر هفته ی بسیار عالی را در کنار خانواده داشته باشید.

در این مقاله قصد داریم تمام این موارد را مورد بررسی قرار دهیم وجزئیات این این مجمموعه ها را باز کنیم پس در ادامه همراه ما باشید.

 

معرفی دریاچه چیتگر

ایده ی اصلی طراحی این دریاچه برمیگردد به  سال 1347 به منظور کاهش آلودگی هوای تهران که مطرح شد ولی اجرایی نشد. بین سالهای 1382 تا 1389 این ایده دوباره مورد بحث و بررسی قرار گرفت و سرانجام در سال 1389 ایده ی دریاچه شهدای خلیج فارس اجرایی شد. و سرانجام در ابتدای سال 1392 این دریاچه افتتاح شد.

خیلی زود مورد استقبال مردم قرار گرفت و مجتمع های تفریحی به صورت در اطراف این دریاچه تاسیس شدند. به طوری که خیلی زود این دریاچه به یکی از جاذبه های گردشگری تهران تبدیل شد.

 

دسترسی به دریاچه چیتگر

اگر قصد دارید با وسایل حمل و نقل عمومی به دریاچه چیتگر بروید نزدیک ترین مترو به این مکان ایستکاه مترو ایران خودرو در خط 5 است. که می توانید در ادامه سوار اتوبوس خط پایانه مترو ایران خودرو – دهکده المپیک شوید و در ایستکاه عرفان پیاده شوید.

 

آدرس دریاچه چیتگر

همت غرب خروجی دریاچه خلیج فارس ، دریاچه شهدای خلیج فارس

 

بخش های مختلف دریاچه چیتگر

قایق سواری دریاچه چیتگر

قایق سواری دریاچه چیتگر

یکی از تفریحاتی که بسیار می تواند لذت بخش باشد قایق سواری در دریاچه شهدای خلیج فارس است. دو اسکله در شرق و غرب این دریاچه وجود دارد که انواع قایق ها مانند قایق پدالی، قایق برقی، قایق موتوری و کاتامارا را اجاره می دهند.

 

مسیر دوچرخه سواری دریاچه چیتگر

دوچرخه سواری دریاچه چیتگر

دوچرخه سواری از آن دست تفریحاتی است که بزرگ و کوچک نمی شناسد. هر فرد در هر سنی باشد عاشق دوچرخه سواری است. حالا یکی از جاذبه هایی که می تواند خیلی لذت بخش باشد دوچرخه سواری کنار دریاچه است. به همین منظور یک مسیر مخصوص دوچرخه سواری در کنار دریاچه طراحی شده است که علاقه مندان به این رشته بتوانند از آن استفاده کنند. همچنین درضلع های غربی و شرقی دریاچه بخش های برای کرایه دوچرخه قرار داده شده است که بتوانید از آن استفاده کنید.

 

فوتبال دستی انسانی دریاچه چیتگر

فوتبال دستی انسانی

یکی از سرگرم کننده ترین تفریحاتی که در دریاچه چیتگر وجود دارد فوتبال دستی انسانی است. همینجوری خود بازی فوتبال دستی برای خیلی از ماها هیجان انگیزه حالا تصور کنید که قرار است ما به جای آدمک های فوتبال دستی بازی کنیم.

 

کارتینگ دریاچه چیتگر

کارتینگ دریاچه چیتگر

در بخش غربی دریاچه شهدای خلیج فارس بخشی به چشم می خورد که حقیقتا خیلی جذاب است. اونم کارتینگ مجموعه است. اگر تا حالا این سرگرمی بسیار جذاب را تجربه نکردید حتما توصیه می کنم برای یک بار هم که شده آن را تجربه کنید. در این کارتینگ تمامی استاندارد های ایمنی رعایت شده و از این نظر می تواند خیالتان راحت باشد که در مکانی امن قرار است سرعت و هیجان را تجربه کنید.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
;

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

خرید بلیط مجموعه دریاچه چیتگر

از وب سایت رسمی مجموعه
X