logoSmall
تهران

19 لوکیشن عکاسی در تهران

تهران به عنوان پایتخت و یکی از شهر های تاریخی ایران دارای بسیاری از کاخ ها و بوستان هایی است که فضای بسیار دلنشین و زیبایی را برای عکاسی ایجاد کرده است. موقعیت هایی که در کمتر جایی می توانید آنها را پیدا کنید. پس اگر شما به عکاسی علاقمند هستید حتما تا آخر این مقاله همراه ما باشید تا شما را با بهترین لوکیشن عکاسی در تهران آشنا کنیم.

1- رویا پارک دارآباد :

رویا پارک

آدرس : میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه، ورودی موزه حیات وحش دارآباد

رویا پارک تهران از آن دست مقصد هایی است که اگر حتی اگر قصد پیدا کردن لوکیشن عکاسی هم نداشته باشید حتما باید سری به آن بزنید. رویا پارک که به تازگی نیز تغییراتی در دکوراسیون آن صورت گرفته است یکی از مقصد های محبوب کودکان و خانواده ها است. محیطی ساده، گرم و دلنشین این مجموعه سبب شده که خیلی از خانواده ها برای تفریح آن را انتخاب کنند. همچنین از طرف دیگر بخاطر وجود لوکیشن های فانتزی و جذاب برای عکاسی خیلی از بازدید کنندگان را به خود جذب کرده است. رویا پارک دارآباد در 6 بخش: سه بعدی، بی نهایت، پرسپکتیو، جاذبه، ترفند و بخش تاریک باعث می شود عکس های به یادماندی و خاطره انگیزی را ثبت کنید.

همچنین شما می توانید برای تهیه بلیط مجموعه رویا پارک از وبسایت رسمی ایران فان اینجا کلیک کنید.

 

2- موزه حیات وحش درآباد :

موزه حیات وحش درآباد

آدرس : میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه، ورودی موزه حیات وحش دارآباد

یقینا می توان گفت یکی از جذاب ترین و متفاوت ترین مکان های مناسب برای عکاسی و تفریح در کنار خانواده موزه حیات وحش درآباد می باشد. این موزه با داشتن انواع گونه های جانوری سبب شده که بیشتر از حد انتظار بازدید کننده داشته باشد. این موزه علاوه بر افزودن اطلاعات عمومی درباره زیست محیط جانوران و انواع گونه های جانوری که در ایران وجو دارد یکی از لوکیشن های مناسبی است که برای عکاسی می توانید پیدا کنید. تمامی این گونه های جانوری به صورت تاکسی درمی شده درآمده اند تا بازدید کنندگان بتوانند با جزئیات بیشتری از گونه های جانوری اطلاعات کسب کنند.

 

3- بام لند تهران :

بام لند تهران

آدرس : ﺗﻬﺮان، ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، مرکز تجاری تفریحی بام لند

بام لند تهران از آن دست تفریحات لاکچری در تهران محسوب می شود که توصیه می شود حتما سری به آن بزنید. بام لند تهران با داشتن واحد ها تجاری متعدد و لوکیشن های عکاسی بسیار زیبا با ویو شهر تهران یکی از مناسب ترین لوکیشن ها برای عکاسی در شب و حتی روز محسوب می شود. رستوران های متعدد و مجلل، کافی شاپ ها، فروشگاه های متعدد همه و همه باعث شده اند که بام لند تهران یکی از شلوغ ترین مکان های دیدنی تهران محسوب شود. شما می توانید از بخش های جذاب و دیدنی آن بازدید کنید و عکس های جذاب و دیدنی از خود ثبت کنید.

 

4- دریاچه شهدای خلیج فارس (چیتگر) :

دریاچه چیتگر

آدرس : همت غرب خروجی دریاچه خلیج فارس ، دریاچه شهدای خلیج فارس

یکی از محبوب ترین جاهای تماشایی که تهرانی خیلی به آن علاقه دارند دریاچه مصنوعی شهدای خلیج فارس یا همان دریاچه چیتگر است. این دریاچه که در سال 1392 افتتاح شد به منظور کاهش آلایندگی های هوای تهران بهره برداری شد ولی رفته رفته به یکی از پایه ثابت های تفریحات مردم تهران تبدیل شد. به طوری که خیلی از رستوران ها و کافی شاپ های اطراف دریاچه جزو پر رفت و آمد ترین رستوران ها و کافی شاپ های سطح شهر تهران هستند. علاوه بر این این دریاچه یک لوکیشن فوق العاده برای کسانی است که می خواهند عکس های فوق حرفه ای داشته باشند.

 

5- سرزمین افسانه های ایرانی برج میلاد :

سرزمین افسانه ها

آدرس : بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران

نوبتی هم باشه نوبت وارد شدن به دنیای سرزمین افسانه های قدیمی ایرانی است. این مجموعه که در برج میلاد تهران واقع شده است با داشتن بخش های متنوع و جذاب و دیدنی شما را وارد دنیای بی انتهای قصه های ایرانی می کند. این مجموعه با داشتن بخش های مختلف عکاسی یکی از بهترین لوکیشن های عکاسی است که می توانید در تهران پیدا کنید. این مجموعه که بیشتر برای بچه ها ساخته شده و جذابیتی زیادی برای آن ها دارد، برای بزرگ تر ها جذابیت فراوانی دارد و خیلی از بزرگ تر ها نیز عاشق آن می شوند.

همچنین شما می توانید برای تهیه بلیط مجموعه سرزمین افسانه های برج میلاد تهران از وبسایت رسمی ایران فان اینجا کلیک کنید.

 

6- باغ ملی تهران :

کاخ گلستان

 

آدرس : استان تهران، شهر تهران، خیابان امام خمینی

باغ ملی تهران، با وسعتی بیش از ۶۰ هکتار، یکی از بزرگترین پارک‌های شهری در منطقه ‌ی تهران است. این مکان دارای چمنزارهای سبز، درختان بلند، دریاچه‌های کوچک و بوته‌های گل رنگارنگ است. می‌توانید در این باغ عکس‌هایی با پس زمینه‌های زیبا و طبیعی بگیرید.

 

 7- کاخ گلستان :

کاخ گلستان

آدرس : خیابان پانزده خرداد، ضلع شمالی میدان ارگ

کاخ گلستان یکی از مشهورترین آثار معماری تاریخی در تهران است. این کاخ با باغ‌های خوشه‌ ای، برکه ‌های آبی و طراحی هنرمندانه ‌اش، یک لوکیشن فوق‌العاده برای عکاسی است. می‌توانید در این محیط از زیبایی معماری قدیمی کاخ، درختان سنگی، فواره‌ها و آثار هنری موجود در باغ‌ ها استفاده کنید و عکس‌هایی منحصربه‌ فرد بسازید.

 

 8- عمارت رزازی :

عمارت رزازی

آدرس : تهران خیابان امیرکبیر، کوچه جاویدی پلاک 38

یک خانه قدیمی با کاشی کاری های زیبا و آجر های نارنجی می تواند یکی از لوکیشن هایی باشد که بهترین عکس ها را در آن بتوانید به ثبت برسانید. قدمت این عمارت مربوط می شود به دوران قاجار. در کنار تمام این موارد درختان تنومندی وجود دارد که در پاییز یکی از زیبا ترین صحنه ها را به وجود می آورد.

 

 9- خانه موتمن الاطبا :

خانه موتمن الاطبا

آدرس : تهران، میدان بهارستان چهارراه سرچشمه خیابان پامنار کوچه متمن الاطبا پلاک13

اگر به دنبال یک لوکیشن عکاسی هستید که هم خاص باشد و هم نوستالژی قطعا باید به اینجا سری بزنید. قبل از توضیح دادن باید عرض کنم این لوکیشن فیلمبردای سریال شهرزاد بوده است. پس قطعا نباید به سادگی از اینجا عبور کنید. یک خانه ی قدیمی با معماری ایرانی-اسلامی با یک حوض بسیار بزرگ در وسط حیاط قطعا چیزی است که در کمتر جایی می توانید پیدا کنید.

 

 10- کوچه تمدن :

کوچه تمدن

آدرس : خیابان فردوسی، نرسیده به میدان فردوسی، کوچه تمدن

فقط با یک جستجو ساده در اینترنت درباره ی این کوچه کامل متوجه خواهید شد چقدر این لوکیشن عکاسی در تهران جذاب است. دنیایی از رنگ ها همگی در این کوچه به رقص و پایکوبی درآمده اند تا  شما بتوانید خاص ترین عکس های زندگیتان را در اینجا ثبت کنید. به هیچ وجه این لوکیشن عکاسی را از دست ندهید که واقعا ضرر کرده اید.

 

 11- پارک ملت تهران :

پارک ملت تهران

آدرس : تهران، خیابان ولیعصر نرسیده به پل پارک وی، پارک ملت

یک پارک بسیار بزرگ با مساحت بالغ بر 34هکتار می تواند یک لوکیشن عکاسی در فضای باز تهران برای شما ایجاد کند. تنوع گیاهان و درختان سر به فلک کشیده این پارک را خیلی خواستنی تر کرده است. گوشه گوشه ی این پارک یک موقعیت عالی برای عکاسی است.

 

 12- پارک قیطریه :

بوستان قیطریه

آدرس : تهران، قیطریه، بزرگراه صدر غرب، خیابان قیطریه

دیگر لازم به تعریف نیست که یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق تهران قیطریه است. حالا تصور کنید در این محله یک پارک با وسعت زیاد و درختان تنومند وجود دارد که یکی از بهترین لوکیشن عکاسی در تهران را برای شما بوجود آورده است. حتما سری به این پارک بزنید تا هم از عکاسی در فضای باز لذت ببرید و هم حس آرامش و دور شدن از حال و هوای شهری را بهتر درک کنید.

 

 13- خیابان ولیعصر تهران :

خیابان ولیعصر

آدرس : تهران، خیابان ولیعصر

امکان ندارد وارد خیابان ولیعصر شوید و با یک لوکیشن عکاسی روبه رو نشوید. علاوه بر پارک هایی که در این خیابان وجود دارد، خود خیابان نیز سرتاسر لوکیشن هایی است که می توانید زیباترین عکس های خود را در آن ثبت کنید. خیابان ولیعصر یکی از زیبا ترین خیابان های تهران است که امکان ندارد کسی تا حالا گذرش به آن نخورده باشد. ولی این بار که داشتید با خودرو شخصی از این خیابان رد می شدید کمی صبر کنید و با دید عکاسی به این خیابان نگاه کنید تا متوجه مناظر زیبای این خیابان بشوید.

 

 14- پارک جمشیدیه :

پارک جمشیدیه

آدرس : تهران، نیاوران، انتهای خیابان شهید باهنر

این پارک یکی از پارک هایی است که به شخصه عاشق آن هستم. یک پارک بسیار قدیمی و سنگ فرش های بسیار زیبا که در زیر سایه درختان تنومند خوش رقصی می کنند. شما می توانید بعد از یک هفته ی سخت همراه خانواده به این پارک بروید و هم از طبیعت و آرامش این پارک و هم از لوکیشن عکاسی در تهران استفاده کنید.

 

 15- باغ فردوس :

باغ فردوس

آدرس : تهران، خیابان ولیعصر ؛ نرسیده به میدان تجریش؛ کوچه بخشایش

باغ فردوس این مدلی است که شما در هر روز از فصل ها به آنجا بروید امکان ندارد وسوسه نشوید که از خودتان یک عکس حرفه ای بگیرید. باغ فردوس هم به عنوان یک محیط فرهنگی شناخته می شود و هم می توانید به عنوان یک لوکیشن عکاسی در تهران از آن بهره ببرید.

عکس هایی در که در این باغ ثبت می کنید مطمعنا یکی از خاص ترین عکس هایتان خواهد بود.

 

 16- پارک نهج البلاغه :

بوستان نهج البلاغه

آدرس : تهران، جنب اتوبان همت، بین یادگار امام و بزرگراه اشرفی اصفهانی

این پارک به علت در ارتفاع بودن و داشتن جاذبه های بسیار دیدنی می تواند یکی از گزینه هایی باشد که عکس های حرفه ای به ثبت برسونید.

 

 17- برج میلاد تهران :

برج میلاد

آدرس : تهران، بزرگراه همت غرب به شرق، خروجی شیخ فضل الله جنوب، مسیر اختصاصی برج میلاد تهران

نماد تهران برج میلاد است حال فکر کنید از این لوکیشن عکاسی در تهران به سادگی بگذرید. اصلا امکان ندارد دنبال یک موقعیت برای عکاسی در تهران باشید و سری به برج میلاد نزنید. پس اگر تا حالا برج میلاد را برای عکاسی انتخاب نکرده اید همین امروز دوربین خود را وردارید و به برج میلاد تهران بروید تا حرفه ای ترین عکس های خود را بندازید.

 

 18- کاخ نیاوران :

کاخ نیاوران

آدرس : میدان شهید باهنر (نیاوران)، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران

همیشه به کاخ ها به دید بازدید نگاه می شود ولی اتفاقا کاخ ها به علت قدیمی بودن و معماری های زیبا می تواند یکی از بهترین موقعیت ها برای عکاسی باشد.

 

 19- پل طبیعت :

پل طبیعت

آدرس : تهران بزرگراه مدرس پل طبیعت

بزرگ ترین و معروف ترین پل ایران یعنی پل طبیعت است که با معماری بسیار جالب می تواند از آن موقعیت های عکاسی باشد که بتوانید عکس های حرفه ای در آن ثبت کنید.

 

سخن پایانی

تهران یکی از شهر هاییست که جاذبه های دیدنی آن تمامی ندارد. گوشه گوشه ی این شهر جاذبه هایی دارد که میتوانید یک لوکیشن عکاسی در تهران باشد. در این مقاله سعی کردیم معروف ترین آنها را معرفی کنیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید فایده بوده باشد.

4.7 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

X