logoSmall

رویا پارک داراباد کجاست؟ معرفی کامل، آدرس، قیمت و خرید بلیط با تخفیف

رویا پارک

گالری تصاویر

مدت پیشنهادی بازدید

یک ساعت

ساعت دسترسی

10 صبح الی 8 شب

شماره تماس

021-24557

هزینه ورودی

به ازای هر نفر 150 هزار تومن

گل سرسبد مجموعه ی دارآباد یعنی رویا پارک با داشتن چندین بخش جذاب عکاسی و خطای دید برای شما خاطرات خوشی را به ارمغان می آورد. شما می توانید در دنیای بی انتهای خیال غرق شوید وخاطره هایی را در قاب دوربین ثبت کنید که در هیچ جایی نمی توانید چنین تجربه هایی را داشته باشید.

فهرست مطالب

گل سرسبد مجموعه ی دارآباد یعنی رویا پارک با داشتن چندین بخش جذاب عکاسی و خطای دید برای شما خاطرات خوشی را به ارمغان می آورد. شما می توانید در دنیای بی انتهای خیال غرق شوید وخاطره هایی را در قاب دوربین ثبت کنید که در هیچ جایی نمی توانید چنین تجربه هایی را داشته باشید.

در رویا پارک همه چیز بسیار عجیب و غریب است، به عبارت دیگر رویا پارک دنیای خیال را به تصویر می کشد. آیتم های مختلف عکاسی به همراه آیتم های خطای دید این مجموعه را به سرزمین عجایب تبدیل کرده است.

رویا پارک در فروردین سال 1398 تاسیس شد و تا به امروز به عنوان اولین موزه خطای دید ایران و یکی از بزرگ ‌ترین موزه‌های خطای دید در خاورمیانه شناخته می شود. رویا پارک در بخش های مختلفی ساخته شده است که به صورت ویژه حواس پنج گانه شما را به چالش می کشد.

دسترسی پذیری

اگر قصد دارید با خودروی شخصی به مجموعه ی تفریحی دارآباد بروید می توانید از میدان تجریش وارد باهنر شوید، سپس بعد از رسیدن به میدان با هنر وارد خیابان دارآباد شوید. همچنین از طرف بزرگاه ارتش نیز می توانید خود را به مجموعه ی دارآباد برسانید.

نزدیک ترین مترو به مجموعه ی تفریحی دارآباد مترو اقدسیه است که پس از پیاده شدن می توانید از تاکسی های تجریش استفاده کنید.

 

طراح رویا پارک

صالح سخندان معروف به آقای خطای دید و موسس استودیو صالسو به همراه تیم مورد تاییدشان حدود هفت ماه در این مجموعه زحمت کشیدند تا بتوانند مجموعه رویا پارک را طراحی کنند.

 

بخش های مختلف رویا پارک

رویا پارک در شش بخش ( سه بعدی، بی نهایت، پرسپکتیو، جاذبه، ترفند و بخش تاریک ) طراحی شده است. هر کدام از این بخش ها قسمت های بسیار جالب و دیدنی مخصوص به خود دارند که در ادامه تک تک آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

بخش سه بعدی رویا پارک

رویا پارک

به عنوان بخش اول رویا پارک بخش سه بعدی است که با الهام گرفتن از صنعت عکاس و چاپ زمینه های سه بعدی را به خلق کرده است که اگر در جای مشخص شده قرار بگیرید و لحظه ای را ثبت کنید. عکس سه بعدی می شود و سوژه مورد نظر شما گویی بخشی از صحنه پشت سر خود شده است. به عنوان مثال می توانید در صحرای سوزان بر روی شتر بنشینید و یا در اعماق اقیانوس کنار یک هشت پای غول پیکر قرار بگیرید.

 

بخش بی نهایت (آیینه ها) رویا پارک

رویا پارک

در این بخش قرار است حس دیداری شما به چالش کشیده شود. نورپردازی ها و آیینه کاری های این بخش چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کند. در این بخش از دنیای بی انتهای آیینه ها کمک گرفته شده است تا بتواند مخاطب خود را به چالش بکشاند. اتاق شش و چهار گوشه، منشور، تصاویر درون آیینه و… از بازی های جذاب این بخش هستند که توصیه می کنیم از دست ندید!

 

بخش پرسپکتیو رویا پارک

رویا پارک

این بخش برای تجربه ای مبهم و دوپهلو طراحی شده است؛ تمامی آثار ایجاد شده در این بخش بر اساس تکنیک پرسپکتیو طراحی شده اند. در اینجا به دلیل شکسته شدن ابعاد اجسام می توانند یا بسیار بزرگ تر از حد عادی خود یا بسیار کوچک تر از حد معمول خود نشان داده شوند. تصویر شهید بزرگ مصطفی چمران که با استفاده از تعداد زیادی تجهیزات دوران جنگ ساخته شده است، طراحی نقشه ی ایران با استفاده از چندصئ مداد رنگی معلق در هوا که اگر زاویه دید خود را تغییر دهید می توانید تصویر یوزپلنگ ایرانی را هم مشاهده کنید از جمله بازی های جذاب این بخش هستند. همچنین اتاقی برای تغییر اندازه واقعی افراد از جمله بازی هایی است که مخاطبین بسیاری زیادی دارد.

 

بخش جاذبه رویا پارک

رویا پارک

اول از همه این را بگوییم که در ابتدا ورود به این بخش ممکن است از شدت تغییر جاذبه دچار سردرد شوید. در ابتدای این بخش اتاقی طراحی شده است که در آن معلوم نیست جاذبه ی زمین شما را به کدام طرف می کشاند. در این بخش می توانید از قوانین فیزیک را دور زده و از جاذبه زمین خارج شوید. یکی از بخش هایی که بسیاری از والدین و کودکان از آن به راحتی گذر نمی کنند بخش جاذبه است. در این بخش بازی هایی مانند اتاق وارونه، راه پله ی برعکس وجود دارد که می تواند سوژه های مناسبی برای عکاسی باشند.

 

بخش ترفند رویا پارک

رویا پارک

در بخش ترفند هیچ چیز آنطور که باید نیست. در این بخش با سو استفاده از قدرت بینایی صحنه های جذابی خلق می شود. می توانید با عصای هری پاتر از زمین بلند شوید و با چوب سحرآمیز هر جادویی که می خواهید انجام دهید. با استفاده از نور تابلویی خلق شده است که صورت یک انسان را نمایان می کند یا با بهره گیری از خطای دید چشم شما را به چالش می کشد تا تعداد پاهای یک فیل را بشمارید.

 

بخش تاریک رویا پارک

رویا پارک

در این قسمت مراقب جلوی خود باشید که با کسی برخورد نکنید! چراکه در این بخش همه ی چراغ ها خاموش هستند و فقط چراغ های نور فرابنفش روشن هستند که بتوانید با کمک آنها نقاشی های ترسیم شده بر دیواره ها را مشاهده کنید. در این بخش نقاشی هایی از کهکشان و سیاره ها به سبک بلک لایتی ترسیم شده است که فقط با این چراغ های نور فرابنفش قابل دیدن هستند.

 

نکته ی قابل توجه

در بخش های مختلف مجموعه ی رویا پارک بازی هایی وجود دارد که به صورت آزاد می توانید از خودتان و همراهانتان عکسبرداری کنید ولی بعضی از بخش ها و بازی های این مجموعه به صورت اختصاصی توسط عکاسان مجموعه قابل عکسبرداری است. در صورتی که از عکسی خوشتون آمد می تونید روی لباس، ماگ، تخته شاسی یا هر چیزی که مایل بودید چاپ کنید و یادگاری از لحظات خوشی که در رویا پارک سپری کردید نگه دارید.

آدرس

میدان نیاوران، خیابان دارآباد، بعد از آجودانیه، انتهای خیابان موزه، ورودی موزه حیات وحش داراباد

ساعات فعالیت

10 صبح الی 8 شب

ارتباط

021-24557

پارکینگ

پارکینگ دارد

نتیجه نقد و بررسی ایران فان

0
امتیاز کلی این بررسی
5/5
ارزش هزینه به لذت
خوب 100%
سهولت در دسترسی
خوب 70%
تنوع امکانات
عالی 84%
نقاط قوت
  • اولین موزه خطای دید ایران
  • یک محیط تفریحی جذاب برای به چالش کشیدن حواس پنج گانه
  • جزو بزرگ ترین مجموعه های خطای دید خاورمیانه
  • امکانات متنوع
  • امکان دسترسی مناسب
نقاط ضعف
  • ممنوعیت عکاسی در بخش های جذاب مجموعه توسط بازدید کنندگان
5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
;

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

خرید بلیط رویا پارک

از وب سایت رسمی مجموعه
X