logoSmall
بهترین سینماهای تهران

بهترین سینماهای تهران؛ همراه با آدرس و ساعات کاری

به دنیای سینما خوش آمدید! در این مقاله، شما را به سفری هیجان انگیز در دل پردیس ‌های سینمایی تهران خواهیم برد. از برج میلاد، که بزرگ ‌ترین پرده نمایش ایران را در خود جای داده، گذری به سینما چارسو خواهیم داشت و در نهایت، در پردیس سینمایی ایران مال، تجربه‌ ای فراتر از یک سینمای معمولی را خواهیم داشت.

همراه ایران فان باشید و از نزدیک با معروف ‌ترین و بهترین سینما های تهران آشنا شوید.

 

پردیس سینما برج میلاد

بهترین سینماهای تهران

پردیس سینمایی برج میلاد یکی از معروف ‌ترین سینما های تهران است که در مرکز همایش‌ های بین‌ المللی برج میلاد قرار دارد. این سینما در سال 1391 افتتاح شد و از سه سالن تشکیل شده است:

  1. سالن اصلی: این سالن با ظرفیت 1600 نفر، بزرگ ترین سالن نمایش فیلم در ایران است.
  2. سالن ‌های شماره 2 و 3: این دو سالن با ظرفیت 120 نفر، مجهز به تجهیزات روز دنیا هستند.

در یکی از سالن‌ ها فیلم‌ های سه بعدی و در سالن دیگر، فیلم‌ های 7 بعدی پخش می ‌شود. همچنین، این سینما با داشتن امکانات ویژه‌ ای مانند اینترنت پرسرعت بی ‌سیم، سیستم آپارات سینمایی 3.5 میلیمتری، ویدیو پروژکتور، پرده سینمایی متحرک 13 مترمربع، سیستم صوتی حرفه ‌ای برای پخش موسیقی و دالبی سینمایی و سیستم E جهت استفاده چند منظوره، تجربه جذابی از تماشای فیلم در اختیارتان می ‌گذارد.

همچنین شما می توانید در کنار لذت بردن از تماشای فیلم در پردیس سینما برج میلاد، با تخفیف فوق العاده ای از سرزمین افسانه های ایرانی برج میلاد نیز استفاده کنید و در کنار خانواده اوقات خوشی را تجربه کنید. شما هم اکنون می توانید برای تهیه بلیط سرزمین افسانه های ایرانی به وبسایت رسمی ایران فان مراجعه فرمایید.

 

پردیس سینما چارسو

بهترین سینماهای تهران

پردیس سینمایی چارسو یکی از معروف ‌ترین سینما های تهران است که در تقاطع خیابان حافظ و جمهوری اسلامی، بازار چارسو واقع شده است. این سینما در تاریخ 7 بهمن 1393 تأسیس شد و جزئی از یک مجتمع تجاری فرهنگی است.

پردیس سینمایی چارسو دارای 6 سالن است و در طبقه هفتم مجتمع بازار چارسو قرار دارد. این پردیس با داشتن 5 سالن سینما که از آخرین تکنولوژی صوت و تصویر مجهز به تکنولوژی سینمای دیجیتال بهره می برند؛ به طور کلی 900 صندلی به ظرفیت سینما های کشور اضافه کرده است.

سالن 1 این سینما، 30 جایگاه صندلی برای پذیرایی از معمولین را دارد و قابلیت برگزاری انواع نمایش و تئاتر را دارد. همچنین، پارکینگ سینما چارسو در 6 طبقه و با ظرفیت 1000 خودرو از ویژگی های مهم این سینما به شمار می رود.

 

پردیس سینما گالری ملت

بهترین سینماهای تهران

پردیس سینمایی گالری ملت یکی از معروف‌ ترین سینما های تهران است که در منطقه ۳ شهرداری تهران و در زمینی به مساحت ۶۰۰۰ متر مربع و زیربنای ۱۵۰۰۰ متر در منتهی ‌الیه جنوب غربی بوستان ملت (پارک ملت) احداث گردیده ‌است.

این پردیس در سال 1387 با 5 سالن سینما و ظرفیت 1089 صندلی افتتاح شد. طی یک بازنگری و افزایش 7 سالن به آن، این سینما در بهمن ماه سال 1398 با 12 سالن افتتاح شد. پردیس سینما گالری ملت دومین سینپلکس کشور از نظر تعداد صندلی و متعلق به شهرداری تهران است.

این پردیس سینمایی دارای 11 سالن سینما در طبقات مثبت یک، همکف، منفی یک و منفی دو، 1 سالن چند منظوره (سینما، تئاتر، موسیقی و همایش) در طبقه منفی دو با ظرفیت 237 صندلی، گالری، کافی شاپ، فود کورت در طبقه مثبت 2 با انواع غذا های ایرانی و فرنگی و پارکینگ با 200 متر فاصله از مجموعه قرار دارد.

 

پردیس سینما باغ کتاب

بهترین سینماهای تهران

پردیس سینمایی باغ کتاب یکی از معروف ‌ترین سینما های تهران است که در باغ کتاب تهران واقع شده است .این پردیس سینمایی از بهمن ماه 1396 با 10 سالن مجهز سینمایی، آماده میزبانی از علاقه ‌مندان به سینما و تئاتر است.

این مرکز فرهنگی، 11 سالن سینما و تئاتر دارد و این سالن ‌ها در طبقه همکف، زیر زمین و بام باغ کتاب تهران جای گرفته ‌اند. با مجموع 1300 صندلی، می ‌توان همزمان چندین فیلم و تئاتر را پخش و اجرا کرد.

از مزیت ‌های مهم سینما باغ کتاب، می ‌توان به سیستم صوت دالبی، تصویر دیجیتال مطابق با استاندارد های جهانی، بوفه ‌های مجهز و کافی ‌شاپ اشاره کرد.

 

پردیس سینما ایران مال

بهترین سینماهای تهران

پردیس سینمایی ایران مال یکی از مدرن‌ ترین سینما های تهران است که در مجموعه ایران مال در غرب تهران واقع شده است. این پردیس سینما در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر در بهمن 1397 افتتاح شد.

این مجموعه سینمایی با 12 سالن و ظرفیت بیش از 1800 نفر شامل 9 سالن جهت اکران فیلم‌ های روز و 3 سالن اختصاصی خانوادگی هر یک به ظرفیت 17 نفر با امکانات ویژه و امکان انتخاب فیلم مورد نظر برای مخاطبان گرامی است.

مساحت کلی این پردیس 5700 متر مربع است. این پردیس سینما تنها سینما آی ‌مکس ایران و یکی از پنچ سینما آی ‌مکس خاورمیانه می ‌باشد.

این سینما با داشتن امکانات ویژه ‌ای مانند سیستم صوتی فوق مدرن AROUMAX شرکت BARCO  بلژیک (پخش صوتی 1 به 10 ، ا به 7) که در کشور منحصر به فرد می ‌باشد، تجربه ‌ای فراتر از یک سینمای معمولی ارائه می ‌دهد.

 

پردیس سینما آزادی

بهترین سینماهای تهران

پردیس سینمایی آزادی یکی از سینما های معروف تهران است که در تقاطع خیابان شهید بهشتی (عباس‌آباد) و خیابان خالد اسلامبولی (وزرا) قرار دارد. این سینما در روز سوم اردیبهشت ۱۳۴۸ با نمایش فیلم مارلیک، به نام سینما شهر فرنگ در تهران به رسمیت شناخته شد.

برادران روحانی، صاحبان این سینما، پس از مدتی از نام خارجی صرف نظر کرده و تصمیم به انتخاب نامی خاص و معنی ‌دار تر گرفتند. آن ‌ها از نام شهر فرنگ دست کشیده و به جای آن نام آزادی را برگزیدند.

این سینما با گنجایش ۹۲۸ صندلی، به‌ سرعت به یک مرکز گردشگری و تفریحی برای دوست‌ داران هنر سینما تبدیل شد. در روز جمعه ۲۹ فروردین سال ۱۳۷۶، زمانی که فیلم کمدی تعطیلات تابستانی به روی پرده رفته بود، حادثه آتش‌ سوزی اتفاق افتاد و سینما همانند یک فانوس شاداب خاموش شد.

 

پردیس سینما مگامال

بهترین سینماهای تهران

پردیس سینمایی مگامال یکی از بزرگ ترین پردیس‌ های سینمایی تهران است که در مجتمع تجاری-فرهنگی مگامال در شهرک اکباتان واقع شده است. ساخت این پردیس سینمایی در آذر 1395 شروع شده و در 20 اردیبهشت 1396 با ده سالن سینما با ظرفیت 1350 صندلی و 3500 پارکینگ خودرو افتتاح شده‌ است.

این پردیس سینمایی متعلق به شرکت نمایشگران پرده نقره ‌ای است و از تاریخ 20 اردیبهشت 1396 و با آغاز اکران فیلم نهنگ عنبر2 (سلکشن رویا) آغاز به فعالیت نمود. این پردیس سینمایی دارای 10 سالن نمایش فیلم و دارای 1400 صندلی می‌ باشد.

 

سینما فرهنگ

بهترین سینماهای تهران

سینما فرهنگ (نام پیشین: سینما سیلورسیتی) یکی از سینما های تهران است که در سال 1347 تأسیس شد. این سینما در تقاطع خیابان شریعتی و خیابان دولت قرار دارد. سینما فرهنگ یکی از مجهز ترین سینما های ایران است و زیر نظر موسسه سینما شهر اداره می ‌شود.

 

پردیس سینمایی زندگی

بهترین سینماهای تهران

پردیس سینمایی زندگی یکی از مجهز ترین و بهترین سینما های تهران است که در بزرگراه آیت ‌الله کاشانی، بلوار اباذر قرار دارد. این مجموعه فرهنگی-تجاری در سال 1388 با ظرفیت 1000 صندلی آغاز به کار کرده است.

این سینما دارای پنج سالن سینما، سالن تئاتر، مرکز خرید و رستوران است.این سینما تحت مالکیت شرکت نمایشگران پرده نقره ای قرار دارد.

 

پردیس سینما کوروش

بهترین سینماهای تهران

پردیس سینمایی کوروش یکی از بزرگ ترین پردیس ‌های سینمایی تهران است که در مجتمع تجاری-فرهنگی کورش در اتوبان ستاری، بالاتر از اتوبان حکیم قرار دارد. این پردیس سینما در 27 مرداد 1393 با اکران فیلم «شهرموش ‌ها 2» افتتاح شده است.

این مجموعه فرهنگی-تجاری با ظرفیت 3190 نفر و مساحت 10000 متر مربع، 12 سالن سینما و دو سالن ویژه تئاتر دارد. همچنین، این سینما دارای رستوران‌ های گوناگون و پارکینگ نیز می ‌باشد.

 

بهترین سینماهای تهران

پردیس سینمایی هروی سنتر یکی از سینما های تازه ‌تاسیس تهران است که در مجتمع تجاری هروی سنتر واقع شده است. این پردیس سینمایی در تاریخ 23 خرداد ماه 1397 با سه سالن در طبقه سوم مجتمع تجاری هروی سنتر تاسیس شد.

این سینما دارای سه سالن مجهز سینمایی است و علاقه ‌مندان به فیلم‌ های سینمایی به ویژه در شرق تهران را به سوی خود می ‌کشاند.

 

سخن پایانی

سینماهای تهران با داشتن امکانات مدرن و متنوع، فرصتی مناسب برای تجربه تماشای فیلم‌ های جدید و لذت ‌بخش را برای علاقه ‌مندان به سینما فراهم می ‌کنند. امیدوارم که در آینده نزدیک، فرصتی برای تجربه این سینما های زیبا پیدا کنید و از تماشای فیلم در آن ها لذت ببرید.

مطالب مرتبط

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

X