logoSmall
زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

خاص ترین و زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران که حتما باید به آن ها سر بزنید!

شاید اقامتگاه های بوم گردی ایران به پای هتل های پنج ستاره نرسد، ولی در این اقامتگاه ها می توانید لذت زندگی در دل طبیعت را تجربه کنید. اقامتگاه های بوم گردی خانه های سنتی هستند که در روستا ها و مکان های بکر قرار گرفته اند. این امر سبب می شود تا انسان از زندگی شهری دور به زندگی دلنشین روستایی نزدیک تر شود.

در این مقاله قصد داریم تا زیباترین و خاص ترین اقامتگاه های بوم گردی ایران را به شما معرفی کنیم پس در ادامه همراه ایران فان باشید.

 

اقامتگاه بوم گردی انار عقدا

زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بوم گردی انار عقدا در استان یزد، شهرستان اردکان، و در روستای تاریخی و زیبای عقدا قرار دارد. این اقامتگاه با پیشینه‌ ای بالغ بر 300  سال که به دوران صفویه بازمی ‌گردد، در نوروز سال 1396 پس از انجام عملیات مرمت و بازسازی فعالیت خود را آغاز کرد.

اقامتگاه بوم گردی انار عقدا دارای 15  باب اتاق است که در طبقات همکف و اول قرار گرفته ‌اند. این اقامتگاه در زمینی به مساحت 900 متر و زیربنای 600 مترمربع با معماری طاق چشمه ای و حیاط مرکزی که تمامی اتاق ‌ها رو به حیاط بوده، ساخته شده است.

برخی از اتاق ‌های این اقامتگاه بوم گردی فاقد یخچال، حمام و سرویس بهداشتی هستند و برای آسایش هرچه بیشتر مهمانان، حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی به صورت عمومی در محوطه اقامتگاه تعبیه شده‌ است. اتاق‌ های این مجموعه نیز فاقد تلویزیون هستند.

از لحاظ موقعیت مکانی، اقامتگاه بوم گردی انار در بخش عقدا و در فاصله 35 کیلومتری از شهر اردکان واقع شده‌ است. همچنین فاصله این اقامتگاه بوم‌ گردی تا شهر یزد حدود 90 کیلومتر است.

 

اقامتگاه بوم گردی سرای آرین

زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بوم گردی سرای آرین در جزیره زیبای هرمز قرار دارد. این اقامتگاه با معماری زیبا و منحصر به فردش سال هاست که پذیرای مسافران و گردشگران در این جزیره است.

از مزایای اقامت در این اقامتگاه ساحلی می توان به دسترسی کاملا آسان به ساحل زیبای دریای خلیج فارس، کادر مجرب و حرفه ای آن، قیمت مناسب و دسترسی آسان به مراکز تفریحی گردشگری جزیره هرمز اشاره کرد.

این اقامتگاه دارای هشت کلبه است که می ‌تواند بیش از شصت مسافر را در خود جای دهد. کلبه ‌ها کاملا مستقل هستند و ظرفیت آن ها از هفت تا نه نفر می باشد. در این کلبه ‌ها تمامی امکانات رفاهی برای یک اقامتی دلچسب برای شما عزیزان فراهم گردیده است.

حیاط بزرگ خانه آرین فضایی دلنشین برای نشستن و سرو وعده غذایی برای مهمانان فراهم کرده است. در این مجموعه با هماهنگی قبلی انواع غذا های محلی بسیار خوشمزه را می توانید میل کنید و لذت ببرید.

از لحاظ موقعیت جغرافیایی، این اقامتگاه در جزیره هرمز، بلوار خلیج فارس قرار دارد.

 

اقامتگاه بوم گردی داروک

زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بوم گردی داروک در استان گیلان، بین شهر های ماسال و ماسوله، در روستای چالکسر قرار دارد. این روستا در منطقه گردشگری آلیان و در نزدیکی تالاب انزلی واقع شده است.

این اقامتگاه در سال ۱۳۹۸ افتتاح شده و دارای ۲ طبقه و ۴ واحد اقامتی است که به سبک خانه ‌ای سنتی و خانه ‌های بومی گیلکی می باشد. این اقامتگاه در زمینی به مساحت 1000 متر و زیربنای 200 مترمربع در 2 طبقه بنا شده است.

از مزایای این اقامتگاه می توان به دسترسی آسان و سریع به ماسال، روستای ماسوله، ساحل بندر انزلی، منطقه ییلاقی النزه، قلعه رودخان و تا دریاچه سد خاکی سقالکسار منار گسکر قلعه رودخان تالاب انزلی دریای کاسپین و ییلاقات ماسال و شاندر من اشاره نمود.

در بالکن این اقامتگاه می‌ توانید چشم انداز بی نظیر به سمت باغ چای، کیوی و شالیزار های اطراف اقامتگاه داشته باشید و تصویری ماندگار از سفر به خطه سرسبز شمال در ذهنتان ثبت نمایید.

با اقامت در داروک می ‌توانید از طعم لذیذ غذا های محلی، جنگل نوردی و کوه نوردی بهره مند شوید و اقامتی به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنید.

 

اقامتگاه بوم گردی فاندر کتام

زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بوم گردی فاندر کتام در روستای اشمنان از توابع بخش خمام شهرستان رشت، استان گیلان قرار دارد. این خانه روستایی با قدمتی بیش از 100  سال، در سال 1397 به بهره‌ برداری رسید.

این اقامتگاه در2  طبقه بنا شده و دارای دو باب اتاق است. طبقه اول شامل یک اتاق 30 متری با گنجایش 6 نفر و توالت فرنگی و حمام و در طبقه دوم فقط یک اتاق حدودا 40 متری با گنجایش 8 نفر می باشد. همچنین یک کلبه جنگلی که در گوشه ای از حیاط است که بصورت مستقل از اقامتگاه اصلی اجاره داده می شود.

از نظر موقعیت جغرافیایی، این اقامتگاه در جاده رشت به لاهیجان و در روستای اشمنان طالم واقع شده است. مهمانان گرامی با طی کردن مسافت 19 کیلومتر به مرکز شهر رشت و 40 کیلومتر به مرکز شهر لاهیجان دسترسی خواهند داشت.

به ‌دلیل حفظ معماری سنتی و القاء حسی نوستالژیک، اتاق‌ های اقامتگاه فاندر کتام رشت فاقد تخت، یخچال، تلویزیون، حمام و سرویس بهداشتی هستند. برای آسایش هرچه بیشتر مهمانان، حمام و سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی به صورت عمومی در محوطه اقامتگاه تعبیه شده ‌است.

 

اقامتگاه بوم گردی یارا

زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بوم گردی یارا در استان مازندران، شهر تنکابن و در روستای کلاچ پا قرار دارد. این اقامتگاه در ابتدای جاده سه هزار و در زمینی به مساحت 1000 متر و زیربنای 80  مترمربع بصورت دو کلبه همکف بنا شده.

اقامتگاه یارا فقط یک بوم گردی در دل جنگل نیست، بلکه ترکیبی از حس نوستالژی اقامت در کلبه‌ های جنگلی با امکانات تمام ‌و کمال یک هتل ۴ ستاره است. این مجموعه ابتدا با ۳ کلبه احداث شد و در حال حاضر ۶ کلبه فعال با امکانات متنوع دارد.

مجموعه‌ ای که در طراحی خاص خود از معماری روستا الهام گرفته و زیست ‌بوم منطقه را هم رعایت کرده است. وقتی صحبت از امکانات تمام عیار می ‌شود؛ یعنی در این اقامتگاه می ‌توانید علاوه‌ بر منوی متنوع در رستوران و کافه، به اتاق ماساژ، پکیج ‌های سورپرایز و فضای بازی کودکان هم دسترسی داشته باشید.

همچنین رزرو اقامتگاه یارا نیز به ‌سادگی امکان‌ پذیر شده است که می ‌توانید همه کلبه‌ های آن را مشاهده و گزینه مورد نظر خود را به‌ صورت آنلاین اجاره کنید.

 

اقامتگاه بوم گردی دیلمای

زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بوم گردی دیلمای در استان گیلان، شهرستان سیاهکل و در روستای توریستی تازه آباد جنگاه واقع شده است. این خانه سنتی در بافت روستایی در حیاطی با مساحت 1000  متری مربع بنا شده است. این اقامتگاه دارای 7  اتاق 15 متری است و ظرفیت پذیرایی از30  گردشگر را دارد.

اقامتگاه دیلمای در فضای یک هکتاری و در مجموع دارای سه ساختمان می باشد.  یکی از این ساختمان‌ ها کاملا مجزا بوده و خود میزبان با خانواده در آنجا ساکن هستند. دو مجموعه زیبای دیگر که در روبروی هم هستند، در اختیار شما مهمان های عزیز قرار می گیرند.

از نظر موقعیت جغرافیایی، این اقامتگاه در26  کیلومتری مرکز استان رشت و در13  کیلومتری شهرستان سیاهکل قرار دارد.

 

اقامتگاه بوم گردی گاروم زنگی

زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بوم گردی گاروم زنگی در جزیره هفتاد رنگ هرمز واقع شده است. این اقامتگاه دارای8  باب اتاق است که همه ی اتاق ها مجهز به حمام و سرویس بهداشتی داخل واحد هستند. همینطور همه ی اتاق ها از نشیمنگاه جلوی هر اطاق زیر سایبان زیبا بهره می برند.

این اقامتگاه با امکانات رفاهی و فضای زیبا و دلنشین، اقامت راحتی را برای مهمانان فراهم کرده است. سرویس بهداشتی ایرانی و حمام به طور مشترک و عمومی در داخل محوطه مجموعه قرار دارد.

از مزایای این بوم گردی می توان به دسترسی راحت به دریا اشاره کرد. این اقامتگاه در هنگام عرب (قدیم) واقع شده است و با سبکی سنتی و چیدمان مدرن ساخته شده است.

همچنین این اقامتگاه می ‌تواند راهنمای محلی برای گشت در جزیره در اختیار مهمانان قرار دهد و تور گردشگری در جزیره هنگام برگزار کند. با وجود اینکه جاذبه ‌های هنگام در طول جزیره پراکنده ‌اند، این اقامتگاه به ساحل پافیلی، ساحل برشه، ساحل خماسی، ساحل تخم گذاری لاک پشت ها، درخت 800 ساله، محل زندگی آهو ها و خاردم مصری نزدیک است که مهمانان می‌ توانند از دیدن آن‌ ها لذت ببرند.

 

اقامتگاه بوم گردی پارسه تخت جمشید

زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بوم گردی پارسه تخت جمشید در استان فارس، شهرستان مرودشت و در نزدیکی مجتمع تفریحی و باستانی تخت ‌جمشید قرار دارد. این اقامتگاه یکی از بهترین و زیبا ترین اقامتگاه ‌های استان فارس است.

این اقامتگاه دارای هشت اتاق است که اغلب آن ها پنج نفره بوده و یکی از آن ها دارای ظرفیت 12 نفر می باشد.  سرویس های بهداشتی و حمام به شکل اشتراکی بوده و اتاق ها دارای چیدمانی سنتی می باشد.

از نظر موقعیت جغرافیایی، این اقامتگاه در فاصله 10 دقیقه ‌ای تا تخت ‌جمشید قرار دارد. همچنین این اقامتگاه در نزدیکی شهر شیراز واقع شده است.

 

اقامتگاه بوم گردی ماه سلطان

زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بوم گردی ماه سلطان در شهرستان شیراز، خیابان لطفعلی خان زند و در کوچه نارنجستان قوام واقع شده است. این خانه سنتی با قدمت حدود100  سال، در سال 1398 پس از مرمت و بازسازی به بهره‌ برداری رسید.

این اقامتگاه دارای 6 اتاق است که 3 باب از اتاق ‌ها در طبقه همکف و بقیه اتاق‌ ها در طبقه بالا قرار دارند. اتاق های بانو، زربانو و مهربانو دارای سرویس بهداشتی (فرنگی و دوش) اختصاصی هستند. حمام و سرویس بهداشتی بقیه اتاق ها و سرویس ایرانی به صورت مشترک در محوطه اقامتگاه قرار گرفته است.

برای زنده کردن حس سنتی و قدیمی اقامتگاه، اتاق های این اقامتگاه فاقد تلویزیون، یخچال و اجاق گاز است. این اقامتگاه با معماری دوره پهلوی در مرکز بافت تاریخی شیراز قرار گرفته است.

از مزایای این اقامتگاه می ‌توان به دسترسی آسان به مراکز گردشگری از جمله نارنجستان قوام، موزه خانه فروغ الملک، ارگ کریمخان زند، سرای مشیر، باغ جهان نما، آرامگاه شیخ روزبهان فسایی، مرکز همایش‌ های شهر شیراز، آرامگاه حافظ، باغ ملی، آرامگاه سعدی، موزه سنگ هفت تنان، موزه پارس (باغ نظر)، بازار وکیل، مدرسه خان، آب انبار وکیل، حرم حضرت شاهچراغ (ع)، مسجد نصیر الملک، ورزشگاه حافظیه، موزه مشاهیر چهل مقام، باغ دلگشا، باغ ارم، دروازه قرآن، رصدخانه ابوریحان بیرونی، بام چمران شیراز و… اشاره کرد.

 

اقامتگاه بوم گردی عمارت سنگی کندوان

زیباترین اقامتگاه های بوم گردی ایران

اقامتگاه بوم گردی عمارت سنگی در روستای تاریخی کندوان از توابع شهرستان اسکو استان آذربایجان شرقی واقع شده است. این خانه روستایی در دو طبقه اول و دوم بنا شده که با دارا بودن 2 سوئیت اقامتی (با معماری و دکوراسیون مشابه) با امکاناتی نظیر آشپزخانه، پذیرایی، 2 اتاق خواب، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی، حداکثر ظرفیت پذیرایی از 10 نفر را دارد.

این اقامتگاه با ساختار سنتی و دسترسی آسان با امکانات رفاهی از جمله، تخت 2 نفره، آشپزخانه مجهز، سیستم گرمایشی، سرویس ایرانی، حمام و بصورت مبله در اختیار میهمانان و گردشگران عزیز می باشد.

از نظر موقعیت جغرافیایی، این اقامتگاه در فاصله 50 کیلومتری تبریز و در نزدیکی لیقوان و آذرشهر قرار دارد.

 

سخن پایانی

با توجه به زیبایی ‌های بی ‌نظیر و فرهنگ ‌های متنوع ایران، اقامتگاه‌ های بوم‌ گردی این سرزمین ارزش بررسی و تجربه بالایی دارند. این اقامتگاه ‌ها پنجره‌ ای به سوی فرهنگ، طبیعت و زندگی روزمره مردم ایران هستند. امیدواریم این مقاله شما را برای سفر به این اقامتگاه‌ های زیبا و تجربه زندگی در آن‌ ها مفید بوده باشد.

مطالب مرتبط

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

X