logoSmall
برج میلاد

5 تا از معروف ترین پارک های تهران

تهران به عنوان یکی از کلان شهر های ایران بسیار پر جمعیت است. از این رو ذهنیت بسیاری از مردم این است که تهران شهری است با اتوبان های زیاد  و ساختمان های سربه فلک کشیده. ولی اصلا اینطور نیست!

تهران به عنوان یکی از شهر های در حال توسعه، جاذبه های دیدنی فراوانی را داراست. از جاذبه های تاریخی گرفته تا پارک و مجموعه های تفریحی گردشگری. امروز قصد داریم پارک های معروف و بزرگ تهران را معرفی کنیم تا اگر قصد دارید آخر هفته ای در تهران به گشت و گذار بپردازید بهترین پارک های تهران هم جزو گزینه هایتان باشد.

بسیاری از این پارک ها از زمان های قدیم وجود داشته اند و بخاطر همین می توانید درختانی تنومند را مشاهده کنید که بسیار کهن سال و قدیمی هستند. بسیاری از این پارک ها هم در زمان حال احداث شده اند، بنابراین می توانید جاذبه های گردشگری متعددی را داخل این پارک ها مشاهده کنید.

پس در ادامه همراه ما باشید تا با معروف ترین پارک های تهران بیشتر آشنا شویم.

 

 1-پارک آب و آتش غرب تهران

پارک آب و آتش

آدرس : خیابان آفریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک، انتهای کوچه ژوبین

 

پارک آب  و آتش از آن دسته پارک هاییست که درسته قدمت زیادی ندارد ولی یکی از بهترین پارک هاییست که برای یک بار هم شده باید سری به آن بزنید.

پارک آب و آتش در سال 1388 با مساحتی بالغ بر 24000 متر مربع ساخته شد. این بوستان بخاطر داشتن چهار برج آتشین و فواره های آب به این اسم معروف شده است. برج های آتشین بوستان آب و آتش در هنگام غروب خورشید به وسیله ی شعله افکن، شعله های پر حرارت آتش را به ارتفاع 8 متر روشن می کند که صحنه ی بسیار دیدنی را رقم می زند.

رقص آتش میان آسمان تاریک تهران تموم قضیه نیست. در وسط این برج ها و در کف زمین فواره هایی تعبیه شده است که آب را با فشار ملایمی به سمت بالا پرتاب می کند. یکی از دیدنی ترین قسمت های پارک همین قسمت است. حتما سری به این پارک بزنید و عکس های خودتون رو در کنار برج های آتش این پارک برای ما ارسال کنید.

اگر فکر می کنید جاذبه های دیدنی این پارک تموم شده است باید سخت در اشتباهید. فانوس دریایی، پل ابریشم، تندیس های بزرگان از جمله ی بخش های دیدنی این بوستان است.

اگر هم به نجوم و اخترشناسی علاقمند هستید حتما پیشنهاد می کنم سری به آسمان نمای گنبد مینا بزنید. این آسمان نما با داشتن تلسکوپ های پیشرفته امکان تماشای اجرام آسمانی را برای شما فراهم می کند که می تواند خیلی جذاب باشد.

از همه ی این موارد بگذریم نمی توان از پل طبعیت گذشت. پل طبعیت یکی از معروف ترین پل های تهران است که بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی را برای دیدن این پل به بوستان آب و آتش می کشاند. اگر به بوستان آب و آتش تشریف بردید و سری به پل طبیعت نزدید عملا نصف محیط های مناسب عکاسی رو از دست داده اید.

همچنین شما می توانید از اقیانوس پارک که در نزدیکی بوستان آب و آتش قرار دارد بازدید کنید و از تماشای این مجموعه لذت ببرید. برای خرید بلیط و آگاهی از زمان فعالیت مجموعه اقیانوس پارک کلیک نمایید.

 2-بوستان نهج البلاغه غرب تهران

بوستان نهج البلاغه

آدرس : بین بزرگراه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی (نیایش) و بزرگراه همت در غرب بزرگراه یادگار امام (ره)

 

بزرگ ترین بوستان دره ای کشور که نام آن بوستان نهج البلاغه نام گرفته در غرب تهران یکی از مکان های تفریحی بسیار دیدنی است.

این پارک با داشتن محیطی دنج و آرام یکی از بهترین گزینه ها برای گذراندن وقت کنار دوستان و خانواده است. یکی از دیدنی ترین جاذبه های پارک نهج البلاغه پل معلقی است که در وسط این پارک طراحی شده. این پل اولین پل معلق تهران و دومین پل معلق ایران است.

از دیگر جاذبه های دیدنی بوستان نهج البلاغه می توان به امکانات تفریحی این پارک مانند سافاری پارک وحشت، سینماهای 6 بعدی، باغ هنر، شهربازی بیلینو، سرزمین شگفت انگیز ، بانجی جامپینگ، لانگچر و سوئینگ، قایق پرش در آب و راپل هوایی اشاره کرد.

هنوز تموم نشده!

اگر اهل ورزش کردن هستید باید بگم 1800 متر مربع فضای اختصاصی برای ورزش همگانی، 9 کیلومتر مربع مسیر دوچرخه سواری، وسایل ورزشی و بدن سازی و زمین اسکیت طراحی شده تا افرادی که به ورزش علاقه دارند بتوانند از این پارک استفاده کنند.

 

 3-پارک پرواز غرب تهران

پارک پرواز

آدرس : سعادت‌آباد، بالاتر از میدان سرو، میدان بهرود

 

اگر ساکن غرب تهران هستید و دنبال پارکی می گردید که آخر هفته کنار خانواده تفریح کنید پارک پرواز گزینه ی مناسبی برای شماست. پارک پرواز در سال 1387 به وسعت 131303 متر مربع و با استفاده از معماری ایرانی ساخته شد. این پارک به دلیل تو ارتفاع بودن سوژه های عکاسی بسیار زیادی را ایجاد کرده است که می توانید از آنها برای ثبت لحظات شیرین خودتون استفاده کنید.

یک دید وسیع از تهران به همراه دید کامل برج میلاد از جمله جاذبه های این پارک است. بوستان پرواز مسیرهای پیاده روی زیادی دارد که علاقمندان به ورزش با استفاده از این مسیر ها می توانند از ورزش کردن لذتی چندین برابر ببرند.

زمین های فوتبال، اسکیت و دیگر ورزش ها هم از دیگر امکانات مناسب ورزشکاران است.

ولی از حق نگذریم طلوع خورشید در این پارک واقعا دیدنی است. نوازش باد صبحگاهی روی گونه ها و رقص پرتو های نور خورشید در دل آسمان تاریک شب یکی از صحنه هاییست کمتر جایی می توانید تجربه کنید.

همچنین شما می توانید از ژوراسیک پارک و اسپایدر پارک که در نزدیکی بوستان پرواز قرار دارد بازدید کنید و از تماشای این مجموعه لذت ببرید. برای خرید بلیط و آگاهی از زمان فعالیت مجموعه ژوراسیک و اسپایدر پارک کلیک نمایید.

 4-پارک نیاوران شمال تهران

پارک نیاوران

آدرس : شمال خیابان پاسداران تا میدان باهنر (نیاوران)

 

میرسیم به یکی از پارک های تاریخی تهران که قدمتی چندین و چند ساله دارد. پارک نیاوران یکی از اون پارک هاییست که در زمان های بسیار دور و در زمان محمدرضا پهلوی ساخته شده است. این پارک با بهره گیری از طراحان انگلیسی و معماری مهندس سردار افخمی در سال 1348 بهره برداری شد.

بوستانی با مساحت بالغ بر 62000 متر مربع در شمال شرقی تهران که یکی از خوش آب و هوا ترین مناطق تهران است.

اگر با بالا رفتن از پله مشکل دارید بنظر من به این پارک تشریف نیارید. چون یکی از بارز ترین ویژگی های این پارک داشتن پله های متعدد است.

آب نماهای متعدد، درخت های تنومند و سر به فلک کشیده زیبایی این پارک را چندین برابر افزایش می دهد. یکی از قدیمی ترین درختان چنار تهران با قدمتی 150 ساله در بوستان نیاوران مشاهده می شود و می توانید از آن بازدید کنید.

در کنار فضای بسیار سبز و دلنشین این بوستان کتابخانه، آمفی تئاتر، زمین اسکیت، زمین تمرین اسب سواری، سالن ورزشی بانوان و چهار استخر بزرگ از ویژگی های دیگر این پارک است.

 

 5-پارک جمشیدیه شمال تهران

پارک جمشیدیه

آدرس : خیابان شهید باهنر (نیاوران)، انتهای خیابان فیضیه و امیدوار

 

اگر هم به کوهنوردی علاقه دارید وهم قصد دارید از یک بوستان قدیمی با صفا لذت ببرید حتما در اولین فرصت لباس هاتونو بپوشید، ماشین رو روشن کنید و به پارک جمشیدیه تشریف بیارید. یک پارک با مساحتی حدود 10 هکتار که به کوه کلک چال وصل می شود.

نمای پارک و کوه جلوه ی بسیار زیبایی به این پارک داده است که می تواند روح انسان را به پرواز دربیارد. امکان ندارد در این پارک دوری بزنید و به یک مجسمه ی عجیب و جالب برنخورید. در این پارک المان ها و مجسمه های هنری بسیاری وجود دارد که خوراک عکاسی است. می توانید در یکی از آلاچیق های تعبیه شده در پارک بشینید و از شنیدن صدای آبی که در جوی آب روان است لذت ببرید.

پارک جمشیدیه به بوستان سنگی جمشیدیه هم معروف است. این بوستان محیط بسیار دنجی و آرامی دارد که می توانید چند ساعتی از شهر و درگیری های روزمره خود رها شوید و از طبیعت خداوند لذت ببرید.

 

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد که بهترین و معروف ترین پارک های تهران را برای شما بیان کنیم امیدواریم بتوانید لحظات خوشی را در کنار خانواده در این پارک ها سپری کنید.

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

X