logoSmall

جاهای دیدنی کیش که نباید از دست بدهید

مدت پیشنهادی بازدید
ساعت دسترسی
شماره تماس
هزینه ورودی

فهرست مطالب

کیش جزیره گردشگری ایران است که در دل آبی نیلگون خلیج فارس جای گرفته است و با طبیعت زیبا و شاد و جوان پسند خود هزاران گردشگر داخلی و خارجی را به سوی خود جذب می کند. هوای شرجی و با طراوت، آفتاب زیبا، ساحلهای متنوع، آبی نیلگون، دلفینهای بازیگوش و نخلهای چشم نواز شما را دعوت می کنند که به یک سفر شاد و به یاد ماندنی بروید. در این مطلب، چند تا از جاهای دیدنی کیش را به شما معرفی می کنیم.

کشتی یونانی

کشتی که به گل نشسته و در ساحل کیش قرار دارد متعلق به یونانی ها بوده است. حدود 75 سال پیش، آن به سمت جزیره کیش حرکت کرده و دیگر حرکت نکرد. داستانهای زیادی در مورد این کشتی بیان می شود، و مربوط به وضع اقتصادی صاحب کشتی است، همچنین افسانه های عاشقانه و داستانهایی برای مسئله اقتصادی آن. الآن این کشته یک جاذبه توریستی معروف کیش شده است و به شما تجربه ای به یادماندنی می دهد. در ساحل می توانید از رستورانها، کافه ها یا دوچرخه سواری لذت ببرید. همچنین می توانید در کنار این کشتی به گل نشسته، شترسواری کنید و غروب آفتاب را ببینید.

جاهای دیدنی کیش
جاهای دیدنی کیش

جاهای دیدنی کیش: شهر زیرزمینی کاریز

این شهر 2500 سال قدمت دارد و مساحتی قریب به 10 هزار متر مربع دارد. جالب اینجاست که این شهر به منظور تهیه آب شرب برای جزیره تهیه شده بود، و به عنوان یک قنات بزرگ شناخته می شد. برای همین به این شهر کاریز گفته می شود که یعنی قنات، و آن در بیشتر مواقع سال، هوای خنکی دارد. آن سقف مرجانی دارد و فسیل قدیمی ماهی ها و شکمپایان در آن جای گرفته که قدمت آن به میلیونها سال قبل باز می گردد.

جاهای دیدنی کیش
جاهای دیدنی کیش

شهر قدیمی حریره

یک شهر قدیمی و زیا در شمال کیش، و محل تقاطع سه خلیج، یک دماغه و یک ساحل سنگی و مثل یک بندر برای کشتی رهسپار به کیش عمل می کند. این شهر با قدمتی هزارساله و مساحتی معادل 120 هکتار یک جاذبه سیاحتی کیش محسوب می شود.

با استناد به مطالعات تاریخی و بازمانده‌های باستانی، پس از تخریب بندر سیراف، حاکمان به بازسازی شهر حریره کیش پرداختند. در این شهر، برخلاف خانه‌های دیگر روستایی ایران، بناهای بسیاری ساخته شد که از گل و خشت بهره نبرده بودند. تمام دیوارها و ساختمان‌های این شهر از سنگ بنا شده و به روکش گچی تزیین شده اند. مصالح اصلی برای ساخت این ساختمان‌ها شامل سنگ آهکی، ساروج و گچ بودند.

جاهای دیدنی کیش
جاهای دیدنی کیش

پارک دلفینها، یا دلفیناریوم کیش

یکی از جاهای دیدنی کیش همین دلفینکدۀ کیش است زیرا نه تنها می توانید دلفینها را ببینید بلکه جانوران دیگر مثل فوک، شیر دریایی، خوک دریایی، و پنگوئنها را می بینید. نمایشهای زیادی در این پارک توسط حیوانات مثل دلفینهای بازیگوش انجام می شود، که همه گروههای سنی را مجذوب خود می کند.

جاهای دیدنی کیش
جاهای دیدنی کیش

قلعه جنی کیش

همانطور که نام این قعه رازآلود حکایت می کند، داستانهایی وجود دارد که اشباح و اجنه در این مکان پرسه می زنند. قلعه در اصل به عنوان محل دیدبانی استفاده می شده، اما بعد از شیوع این شایعه ها و کشف جسد بیجان چهار سرباز وحشت زده، قلعه تخلیه شده و الآن بلا استفاده و خالی از سکنه است. این خصوصیت رازآلود باعث جذب گردشگران شده است. این قلعه دور از کشتی یونانی نیست.

جاهای دیدنی کیش: پارک ساحلی مرجان

یکی از زیباترین سواحل کیش، پارک ساحلی مرجان است که در آن می توانی از مناظر و غروب آفتاب در ساحل لذت ببری، و در فعالیتهایی مثل دوچرخه سواری، موتورسواری، شترسواری و ورزشهای آبی مثل قایق سواری سرگرم شوی. این ساحل صخره ای، مناسب شنا نیست و شنا در آن مجاز نیست، زیرا آنجا پناهگاه موجودات دریایی بیشمار مثل، مرجان، عروس دریایی، و  شقایق بحر است.

marjaan جاهای دیدنی کیش که نباید از دست بدهید

جزیره هندورابی

این جزیره در 28 کیلومتری کیش است و مسافران کیش آن را یکی از جاهای دیدنی کیش می دانند. جزیره جمعیت کمی دارد و برای همین مقصد آرامی است. اگر به دنبال سواحل آرام و خلوت برای شنا، غواصی یا آفتابگیری هستید یا می خواهید زیبایی طبیعت و طبیعت زیبا و حیات متنوع دریایی را ببیند ما به شما این جزیره را پیشنهاد می کنیم.

9. خانه قومیت شناسی کیش

این خانه که به آن خانه مردم شناسی بومیان کیش نیز گفته می شود، با قدمت 200 سال یک جاذبه فرهنگی توریستی کیش است، که آیینه تمام نمای سبک زندگی سنتی مردم در جنوب ایران است. این خانه با 1200 متر مربع 15 اتاق دارد که خصوصیات خود را دارد.

3 3 جاهای دیدنی کیش که نباید از دست بدهید

خانهٔ مردم‌شناسی بومیان کیش، واقع در محلهٔ سفین قدیم جزیره، با قدمتی به دو قرن پیش برمی‌گردد. در گذشته این خانه به عنوان مکتب مورد استفاده قرار می‌گرفت و مردم برای آموزش و فراگیری قرآن به آنجا می‌رفتند. امروزه تبدیل به مرکزی برای آشنایی با آداب، رسوم و فرهنگ مردم منطقه شده است.

این خانه بومی دارای ۱۵ اتاق است که در گذشته هرکدام به منظور خاصی بهره می‌بردند. برای مثال، یکی از اتاق‌ها به نام چندول یا انبار خرما بوده که در آن خرما برای مدت طولانی نگهداری می‌شد و از شیرهٔ آن نیز استفاده می‌شد. علاوه بر انبار خرما، این خانه دارای انبارهای دیگری مانند انبار علوفه دام و انبار صید است.

اتاق‌های دیگر این خانه شامل مجلس (اتاق مهمانی مردان)، بیت القهوه (اتاق مهمانی زنان)، مصیف (اتاق تابستانی)، الفرشه (حجله)، بیت العود (اتاق خواب) و مطبخ می‌باشند.

در خانهٔ مردم‌شناسی بومیان کیش، می‌توان انواع صنایع دستی، اشیاء قدیمی و همچنین مواد غذایی باستانی مانند برنج و نشاسته را مشاهده کرد. این خانه به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیرهٔ کیش شناخته می‌شود و هر سال میزبان توریست‌هایی از داخل و خارج کشور است که با آداب و رسوم و شیوه زندگی بومیان کیش آشنا می‌شوند.

اسکله تفریحی کیش

این اسکله بزرگ یکی از جاهای دیدنی کیش است که در آن می توانی اواقت خوشی را بگذرانی و از منظره خلیج فارس لذت ببری و عکس بگیری. بالون سواری، تخته پرواز (فلای بورد) ، دوچرخه سواری و ورزش آبی مثل قایق سواری و غوص در این محله ارائه می شود. قدم زدن بر اسکله تجربه ای به یاد ماندنی است.

eskele جاهای دیدنی کیش که نباید از دست بدهید

قایق‌های کف‌شیشه‌ای از اسکله، در آب شفاف و زلال خلیج‌فارس، به شما امکان می‌دهند تا علاوه بر دیدن کف دریا، انواع جانوران دریایی رنگارنگ را نیز مشاهده کنید.

آیا از ارتفاع نمی ترسی و به دنبال تجربه‌ای هیجان‌انگیز هستید؟ پس حتماً در اسکله تفریحی کیش، با بالن سواری آشنا شوید و از ارتفاع بالای آب و آسمان لذت ببرید. قبل از سوار شدن به بالن، مسئولین مربوطه آموزش‌های لازم را به شما ارائه می‌دهند. خبر خوب این است که بالن به دوربین مجهز است، بنابراین پس از اینکه از آن پیاده می‌شوید، می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌هایی از تجربه‌تان ببینید یا چاپ کنید.

balon جاهای دیدنی کیش که نباید از دست بدهید

تجربه سواری بالن، آن هیجانی است که نمی‌دانید یک ساعت بعد به کجا فرود خواهید آمد! گاهی اوقات به دلیل وزش باد، ممکن است برای بازگشت از سواری بالن از ماشین استفاده شود. البته باید دانست که بالن سواری هزینه‌ای قابل‌توجه دارد، اما این تجربه که معمولاً یکبار تجربه می‌شود، کاملاً ارزشش را دارد. بالن سواری همانند شهربازی‌های کیش، یک تجربهٔ تفریحی هیجان‌انگیز است.

بیشتر بخوانید: مجموعه تم پارکهای کیش که نباید از دست بدهید

آدرس

ساعات فعالیت

ارتباط

پارکینگ

پارکینگ دارد

نتیجه نقد و بررسی ایران فان

0
امتیاز کلی این بررسی
5/5
ارزش هزینه به لذت
خوب 50%
سهولت در دسترسی
خوب 50%
تنوع امکانات
عالی 50%
نقاط قوت
نقاط ضعف
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

X