logoSmall

مراکز خرید کیش؛ فهرستی کامل از ارزان‌ترین تا لوکس‌ترین

مدت پیشنهادی بازدید
ساعت دسترسی
شماره تماس
هزینه ورودی

فهرست مطالب

روانشناسان اظهار می‌کنند خرید کردن می‌تواند به کاهش استرس و حتی بهبود افسردگی کمک کند. معمولا می‌پرسیم که آیا می‌توانیم از خرید لذت ببریم، چون به نظر می‌رسد که قیمت‌ها خیلی بالا باشند؟

ما پاسخ این سوال رو نداریم ولی اطمینان داریم که تقریبا همه دوست دارند که در سفرهايشان بتوانند خريد کنند.

مراکز خرید کیش
مراکز خرید کیش

۱- مرکز خرید دامون کیش

فودکورت تراس‌دار مرکز خرید دامون در کیش به تنهایی ارزشش را دارد تا چند ساعتی از سفر خود را به این مرکز خرید اختصاص دهید. دامون دارای ۱۰۰ غرفه تجاری و ۱۰ غرفه خدماتی است. در طبقه دوم این مرکز خرید یک پیست اسکی (آیس‌رینک) نیز وجود دارد که امکان پیاده‌روی و لذت بردن از اسکی در داخل ساختمان را فراهم می‌کند. همچنین یک شبیه‌ساز پرواز نیز در دامون وجود دارد که کودکان را به تجربه پرواز و هیجان از نزدیکی به ماشین‌های پروازی می‌برد، این امکانات برای خانواده‌ها و کودکان بسیار جذاب است و می‌تواند یک تجربه خاطره‌انگیز در سفر به کیش باشد.

آدرس: خیابان وصال

۲- مرکز تجاری و اداری سارینا ۱

مرکز خرید سارینا ۱ یک ترکیب مناسب از واحدهای اداری و غرفه‌های فروشگاهی است. این ساختمان ده طبقه دارد و دارای یک معماری جالب است. هرچند که تمام طبقات آن به عنوان فضای تجاری به کار نمی‌روند، اما غرفه‌های موجود در آن تنوع زیادی از البسه تا لوازم کامپیوتر و لوازم منزل را فراهم می‌کنند.

آدرس: بلوار خیام، روبه‌روی هتل ارم

۳- مجتمع تجاری و سیاحتی مرجان

بازار مرجان در ساحل شرقی جزیره کیش قرار دارد و روبروی بوستانی به همین نام واقع شده است. این بازار به شکل طولی ساخته شده و شامل ۲۶۰ واحد مختلف است. این مجتمع خرید نسبت به سایر مراکز خرید در کیش که جدیدتر هستند، بازهم جایگاه خود را حفظ کرده است.

در داخل و خارج از بازار مرجان، تعدادی از کافی‌شاپ‌ها، رستوران‌ها و یک فودکورت (سرای غذا) موجود است که به بازدیدکنندگان خدمات مختلفی را ارائه می‌دهند.

آدرس: میدان مرجان، خیابان مرجان

مراکز خرید کیش
مراکز خرید کیش

۴- بازار مروارید

بازار مروارید یک مجموعه بزرگ از مغازه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ در جزیره کیش است. این مرکز خرید از معماری تخت جمشید الهام گرفته و نام‌های هر بخش نیز نام‌های باستانی مثل آپادانا، پرسپولیس، پاسارگاد، پارس و تیسفون را به کار برده است.

با توجه به بزرگ‌بودن بازار مروارید، اگر می‌خواهید به همه بخش‌ها سر بزنید، حداقل ۳ ساعت زمان لازم است. در این بازار، تعدادی رستوران و فست‌فود نیز وجود دارد که می‌توانید در آن‌ها میان‌وعده یا ناهار خود را بگیرید.

آدرس: میدان امیرکبیر

۵- بازار مریم کیش

اگر به دنبال خرید مقرون به صرفه در مراکز خرید کیش هستید، بازار مریم یکی از پیشنهادهای ماست. این بازار بیشتر غرفه‌هایی از فروشگاه‌های لباس، کیف، کفش و چمدان دارد. بازار مریم از نظر اندازه خیلی بزرگ نیست، اما با توجه به فضای باز جلوی غرفه‌ها، بهتر است در ساعات خنک‌تر روز به این بازار بروید تا از خریدتان لذت ببرید.

آدرس: میدان ساناز

۶- مراکز خرید پردیس ۱ و ۲

یکی از بزرگ‌ترین بازارهای کیش دو مرکز پردیس هستند که در کنار هم ساخته شده‌اند. هر دو ساختمانی با معماری جالب و منحصر به فرد دارند. در کل، نزدیک به ۵۰۰ واحد تجاری در پردیس ۱ و ۲ وجود دارد. این بازارها شامل برندهای معروف داخلی و خارجی می‌شوند، که بسیاری از آن‌ها شعبه‌ای در این مراکز دارند. برندهای معروف اغلب در زمینه‌های لباس و لوازم ورزشی فعالیت می‌کنند.

نماد برج ایفل در جلوی پردیس ۱ و درختان نخل داخل پردیس ۲ از جمله زیبایی‌های این مراکز خرید کیش هستند، که به آنها جلب توجه می‌کنند و از فضای مرکز خرید جذابیت بیشتری به ارمغان می‌آورند.

آدرس: بین خیابان رودکی و فرودسی

مراکز خرید کیش
مراکز خرید کیش

۷- بازار زیتون

بازار زیتون، علی‌رغم نامش، مرکزی برای خرید زیتون نیست. اصلی‌ترین شهرت این بازار به دلیل فروش عطر و ادکلن‌هاست. این بازار حدود ۱۰۰ واحد تجاری دارد که در آن محصولات متنوعی از جمله لباس، کیف، کفش، خوراکی و لوازم خانگی عرضه می‌شود.

اگر هتل خود را از طریق تورهای کیش رزرو کرده‌اید، احتمالاً دسترسی به این مراکز خرید به‌راحتی نخواهید داشت. بنابراین، بهتر است گاهی بدون تور به جزیره بروید تا بتوانید به‌راحتی در بازارها گردش کنید و از تنوع محصولات این بازارها بهره‌مند شوید.

آدرس: میدان امیرکبیر، بلوار ساحل

۸- مرکز خرید پانیذ کیش

مرکز خرید پانیذ یکی دیگر از مراکز خرید معروف در کیش است که به دلیل قیمت‌های مناسب و تنوع محصولاتش شناخته می‌شود. این مرکز خرید فاصله نسبتاً کمی از بازارهای پردیس دارد و حتی از رویا مال نیز تنها ۲۰۰ متر فاصله دارد. در بازار پانیذ می‌توانید از قهوه و شکلات گرفته تا لوازم آرایشی و تلفن همراه را پیدا کنید.

آدرس: بین خیابان رودکی و فردوسی

۹- بازار ونوس

مرکز خرید ونوس دارای دو طبقه است، اما فقط طبقه اول آن به عنوان فروشگاه‌ها استفاده می‌شود. طبقات بالایی بیشتر شامل دفاتر شرکت‌ها هستند. در این مرکز خرید تقریباً ۳۰۰ واحد تجاری وجود دارد و فروشندگان انواع محصولات از قیمت‌های پایین تا برندهای گران‌قیمت را ارائه می‌دهند.

آدرس: خیابان سنایی

۱۰- پارس خلیج

بازار پارس خلیج یکی از بازارهای منطقه شمالی جزیره کیش است، با وسعت حدود ۱۲۰۰۰ مترمربع و تعداد حدود ۱۵۰ غرفه فعال. این بازار اغلب کالاهای روزمره و معمولی را ارائه می‌دهد و در مقایسه با بازارهای پربرند، تنوع کمتری دارد.

۱۱- صفین (عرب‌ها)

بازار صفین، یا همان بازار عرب‌ها، یکی از قدیمی‌ترین بازارهای جزیره کیش است که به دلیل موقعیت جغرافیایی‌اش مورد توجه بومی‌های منطقه قرار دارد. این بازار مناسب برای خرید کالاهای نسبتاً ارزان و کالاهایی برای مصارف روزمره است.

آدرس بازار صفین:

میدان لارک، خیابان هامور

۱۲- دیپلمات مال

بازار دیپلمات مال در کیش یکی از جاذبه‌های بازاری است که دارای ساختمانی زیبا و معماری منحصر به فرد است. این بازار دو طبقه دارد که بخش اصلی آن به واحدهای تجاری اختصاص داده شده است. اکثر این واحدها فروشگاه‌هایی از جمله لباس، خوراکی، لوازم مصرفی، اسباب‌بازی و لوازم آرایشی بهداشتی را پوشش می‌دهند. یکی از جذابیت‌های این بازار شهربازی آن است که در طبقه دوم آن قرار دارد. اگر فرزندان خود را به این بازار می‌برید، حتماً به طبقه دوم سر بزنید تا از این فضای سرگرم‌کننده بهره‌مند شوید.

آدرس: میدان لارک

۱۳- بازار ماهی کیش

بازار ماهی‌فروشان در منطقه شمالی کیش، به عنوان آخرین بازار این منطقه، جایی است که شاید خواسته باشید در مدت اقامتتان به آن سر بزنید. این بازار در گذشته محل بازار سنتی ماهی بوده است، اما در سال‌های اخیر یک ساختمان جدید برای آن احداث شده است.

این بازار از نظر اندازه بزرگ نیست، اما شما می‌توانید هر نوع ماهی جنوبی و میگو را که بخواهید در آن پیدا کنید. به دلیل دسترسی آسان از بهترین هتل‌های کیش نیز به این بازار مسیر دسترسی راحتی دارید.

آدرس: خیابان بهشت

۱۴- کوروش برند سنتر

چند سال به تعداد مراکز خرید در جزیره کیش اضافه می‌شود و یکی از جدیدترین‌ها کوروش برند سنتر است که در شرق جزیره و پشت بازار مرجان واقع شده است. این مرکز خرید با تمرکز بر برندهای شناخته شده، به‌ویژه کالاهای لوکس، به مشتریان خود خدمات ارائه می‌دهد.

آدرس: میدان مرجان

۱۵- مرکز تجاری کیش

مرکز تجاری کیش، با ۵ طبقه و حدود ۴۰۰ واحد تجاری، یکی از بزرگ‌ترین بازارهای خرید جزیره کیش است. این مرکز خرید به دلیل تعداد زیاد فروشنده‌ها، تنوع بالایی از کالاها را ارائه می‌دهد. همچنین، در طبقه همکف این مرکز خرید رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها وجود دارد که برای استراحت و لذت بردن از غذاهای خوشمزه، بسیار مناسب هستند.

مانند اکثر مراکز خرید کیش، در اینجا هم به صورت روزانه قرعه‌کشی برای مشتریان برگزار می‌شود که این امر جزء جذابیت‌های این مرکز خرید است.

آدرس: بین خیابان رودکی و فردوسی

۱۶- مرکز خرید رویا مال کیش

رویا مال با ۵ طبقه و حدود ۱۵۰ واحد تجاری، یکی از بزرگترین مراکز خرید جزیره کیش است. این مرکز خرید شامل انواع محصولات از جواهرات، پوشاک، اسباب‌بازی تا لوازم دکوری و غیره می‌باشد.

آدرس: بین خیابان رودکی و خلیج‌فارس

۱۷- مرکز خرید پدیده کیش

پروژه پدیده کیش شامل یک شهرک، هتل، پارک ساحلی، مرکز خرید و مرکز تفریحی است که مرکز خرید آن از سایر اجزای پروژه زودتر ساخته شده و افتتاح شده است. این مرکز خرید در جنوب غربی جزیره و دور از بازارهای بزرگ شرقی واقع شده است که شاید همین موقعیت باعث خلوتی نسبی آن در مقایسه با سایر بازارهای کیش شود.

آدرس: جنوب غربی کیش، خیابان جهان

۱۸- بهکیش

مرکز خرید بهکیش کالاهای لوازم خانگی، مبلمان و دکوراسیون را شامل می‌شود. احتمالاً به دلیل کمتر بودن تمایل مسافران و گردشگران کیش به خرید این نوع کالاها در سفر، این بازار کمتر از دیگر بازارها پربازدید است.

آدرس: شمال غربی جزیره کیش، خیابان کاشانی

۱۹- هوم سنتر پادنا

پادنا برای مسافران و گردشگرانی که به دنبال کالاهای خاص یا لوکس نیستند، مناسب نیست. اکثر کالاهای این بازار شامل مصارف روزمره و لباس‌های ارزان هستند. با این حال، برای افرادی که به دنبال خرید عمده سوغاتی هستند، ممکن است گزینه‌ی مناسبی باشد. همچنین، تعدادی از بهترین رستوران‌های کیش در نزدیکی این مرکز خرید قرار دارند، به طوری که پس از خرید و گشت‌وگذار در بازار می‌توانید به آنجا سر بزنید و لذت ببرید.

بسیاری از مسافران که برای مدت طولانی به کیش می‌آیند، نیاز به خرید کالاهای مصرفی مانند میوه و خوراکی دارند. برای این نوع نیازها، بازارچه‌های گلستان، حافظ و صدف می‌توانند گزینه‌های مناسبی باشند.

بهترین مرکز خرید کیش کدام است؟

پاسخ دادن به این سؤال سخت است، زیرا از یک طرف تعداد مراکز خرید در کیش بسیار زیاد است و از طرف دیگر، انتخاب به نیازها و بودجه خرید هر فرد بستگی دارد.

مراکز خریدی مانند کوروش برند سنتر، پردیس و ونوس جزو بازارهای لوکس و با قیمت‌های بالا هستند. برای خریدهایی که به دنبال مقرون به صرفه‌ترین گزینه‌ها هستند، می‌توان به بازارهایی مانند مریم، صفین و پادنا اشاره کرد. همچنین، تعدادی از مراکز خرید دیگر در حال ساخت هستند که به زودی افتتاح خواهند شد. در هر صورت، باید در نظر داشت که همه این مراکز خرید از فرودگاه کیش دور هستند.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران‌های کیش که باید تجربه کنید

آدرس

ساعات فعالیت

ارتباط

پارکینگ

پارکینگ دارد

نتیجه نقد و بررسی ایران فان

0
امتیاز کلی این بررسی
5/5
ارزش هزینه به لذت
خوب 50%
سهولت در دسترسی
خوب 50%
تنوع امکانات
عالی 50%
نقاط قوت
نقاط ضعف
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اشتراک گذاری

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی

X